نسخه چاپی

شكنجه جوانان مخالف مرسی در غزه

عکس خبري -شكنجه جوانان مخالف مرسي در غزه

30 جوان معترض در غزه در پی شركت در تظاهرات علیه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر، بازداشت و به شكل بسیار بدی توسط عوامل امنیتی حماس شكنجه شدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، این جوانان اهل اردوگاه جبالیا بودند و در تایید عزل مرسی از قدرت و برکناری دولت اخوان المسلمین در مصر، تظاهراتی برپا کردند که با سرکوب گروه های مسلح وابسته به جنبش حماس روبرو شدند.

گروههای مسلح پس از بازداشت حدود 30 تن از این جوانان، در میدان «الترانس» جبالیا به پاهای آنان شلیک کردند.

در پی این حوادث بسیاری از مردم با "ندا النجار" خبرنگار فلسطینی تماس گرفتند و از وی خواستند در این مورد اطلاع رسانی کند، زیرا سانسور خبری و تسلط رسانه های ماهواره ای وابسته به جنبش حماس در غزه موجب شده تا اطلاعات و اخبار غیر همسو با حماس به خارج از غزه افشا نشود.

رسانه های وابسته به حماس اینگونه القاء کرده اند که مردم غزه با کناره گیری مرسی مخالف هستند، در حالی که بر اساس شواهد موجود، حتی برخی از رهبران حماس که از واقع بینی بیشتری برخوردار هستند، کنار رفتن مرسی را که آزادی عمل حماس به عنوان یک جنبش مردمی را گرفته بود، برای آینده این جنبش سودمند دانسته و از آن خوشحال هستند.

ندا النجار خبرنگار فلسطینی گفت: امیدوارم مردم دنیا بدانند موضع واقعی مردم غزه نسبت به حکومت اخوان و حوادث مصر با موضع حماس درتضاد است.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...