نسخه چاپی

تاكید حداد عادل به حفظ روحیه جهادی

حداعادل با بیان اینكه حركت و روحیه جهادی قداستی بزرگ دارد كه آثار و بركات آن در همه امور است، افزود: كار جهادی باید جدای از فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی باشد.

به گزارش نما نشست تخصصی سبک زندگی جهادی با حضور حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و جمعی از فعالان جهادی عصر امروز در بخش قرآن و سبک زندگی جهادی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست حدادعادل اظهار داشت: نمایشگاه قرآن تفرجگاه معنوی برای روزه‌داران است تا با تابش قرآن و انوار آن آشنا شده و از آن نور الهی بگیرد.

وی یادآور شد: خاطرات بنده از حرکات جهادی به سال‌های اول انقلاب برمی‌گردد یعنی در اولین تابستان پیروزی انقلاب در سال 58 جهاد سازندگی اعلام موجودیت کرد و همه نیروهای به وجد آمده از پیروزی انقلاب در آن شرکت کردند.

حدادعادل تصریح کرد:‌ جهاد سازندگی کار خود را اینگونه به صورت فراگیر آغاز کرد و هر کسی که تمایل داشت خدمتی به مناطق محروم ارائه دهد به این حرکت‌های جهادی می‌پیوست و حالا روستاها به مقیاس و اندازه درآمده بودند و مشکلات آنها جدی گرفته شده بود به طوری که عده‌ای برای سواد‌آموزی، گروهی برای تعمیرات و عده‌ای دیگر برای برداشت محصولات کشاورزی به آنجا می‌رفتند.

وی افزود: در کنار همین پایتخت روستاهایی بودند که مردم آن برای اندک چیزی معطل بودند و در فقر شدید به سر می‌برند اما در جشن‌های 2500 ساله انواع غذاها در روستوران میکس پاریس آماده شده و با هواپیما به شیراز منتقل می‌شد.

مشاور مقام معظم رهبری به فعالیت‌های جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: اصل حرکات جهادی با از بین رفتن جهاد سازندگی هرگز از بین نرفت و در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها، دانشجویان با مشارکت بسیج انسجام خوبی به آن دادند و حالا بعد از سی و چند سال از پیروزی انقلاب شاهد آن هستیم که این تشکل‌ها شکل مطلوب‌تری به خود گرفته است.

حدادعادل بیان داشت: روحیه جهادی باید همواره در بین مردم به ویژه جوانان حفظ شود و کار جهادی باید جدایی از فعالیت‌ دستگاه‌های دولتی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حرکت و روحیه جهادی قداستی بزرگ دارد که اگر در هر کار و اموری وارد شود آثار و برکات خودش را به همراه دارد و کار جهادگران امروز همواره باعث خوشحالی نسل اول انقلاب است.
منبع: فارس

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...