نسخه چاپی

گزینه‌ روی میز روحانی برای یكی از كابینه ای ها

وزارتخانه ادغامی جدید كه مدت كوتاهی از عمر آن می گذرد از تركیب سه وزارت تعاون، رفاه و كار و امور اجتماعی تشكیل شد و به عبارتی وزیری كه در راس آن قرار می گیرد باید توانایی مدیریت هر سه وزارتخانه را داشته باشد و علاوه بر فهم مسائل اجتماعی به مسائل اقتصادی نیز اشراف كامل داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از جهان، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پس از ادغام سه وزارتخانه، بدليل نقش مهمي كه در توسعه اقتصاد كشور و پوشش تامين اجتماعي اقشار مختلف مردم پيدا كرد به يكي از وزارتخانه هاي كليدي تبديل شده است.

تعاون بعنوان يكي از سه ركن اصلي اقتصاد ايران در كنار دوبخش دولتي و خصوصي از اهميت ويژه اي برخوردار است كه در دولت هاي قبلي كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اين وزارتخانه از طريق اداره هولدينگ هاي بزرگ اقتصادي و صنعتي، نقش گسترده و ليكن پنهاني در اقتصاد كشور و تامين خدمات حمايتي، سلامت، رفاه و بيمه اقشار مختلف مردم ايفا مي كند.

وزارتخانه ادغامي جديد كه مدت كوتاهي از عمر آن مي گذرد از تركيب سه وزارت تعاون، رفاه و كار و امور اجتماعي تشكيل شد و به عبارتي وزيري كه در راس آن قرار مي گيرد بايد توانايي مديريت هر سه وزارتخانه را داشته باشد و علاوه بر فهم مسائل اجتماعي به مسائل اقتصادي نيز اشراف كامل داشته باشد.

بدليل اهميت اين وزارتخانه بحث انتخاب وزير آن از اهميت خاصي برخوردار شده است. گرچه گروه هاي كارشناسي و مشاوره رئيس جمهور منتخب، گمانه زني هاي رايج درباره وزراي احتمالي را تكذيب مي كنند اما اين وزارتخانه از آنجا كه هويتي اقتصادي- اجتماعي دارد، گزينه هاي آن محدود است و افراد زيادي براي مديريت آن وجود ندارد.

از جمله گزينه هاي مطرح براي اين وزارتخانه از سه شخصيت باسابقه و شناخته شده ياد مي شود كه عبارتند از : غلامرضا شافعي، علي ربيعي و صفدر حسيني.

در بین گزینه های یادشده، انتخاب غلامرضا شافعی بدلیل سابقه قبلی حضور در وزارتخانه های تعاون، صنایع و معادن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از احتمال بیشتری نسبت به دو نفر دیگر برخوردار است. هرچند شافعي از گزينه هاي مطرح براي كسب كرسي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در كابينه روحاني محسوب مي شود. علي ربيعي نيز كه سابقه معاونت روحاني در دبيرخانه شوراي امنيت ملي را داشته به دليل نزديكي به حزب كار و كارگر از گزينه هاي محتمل مي باشد.

شنيده شده عده ای از مدیران اسبق سه وزارتخانه ادغامی در ملاقات های جداگانه با شافعی از وی خواسته اند با پذیرش مسئولیت این وزارتخانه، خلاء های موجود ناشی از ادغام اخیر را ترمیم کند و عقب ماندگی های بخش تعاون نسبت به دو بخش دولتی و خصوصی در اقتصاد کشور را جبران نماید.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...