نسخه چاپی

حلزون میلیونر از صداوسیما رفتنی نیست؟!

عکس خبري -حلزون ميليونر از صداوسيما رفتني نيست؟!

جای تاسف است كه یك شركت با استفاده از بی توجهی مسئولین چنین كلاهبرداری عظیمی را از شهروندان انجام داده است. اما مشكل اصلی آن است كه هنوز تبلیغات این شركت از رسانه ملی متوقف نشده است و شما میتوانید این محصول را به راحتی سفارش دهید!

به گزارش نما به نقل از 598، در هفته گذشته خبري بر روي خروجی برخي سايت هاي خبري منتشر شد كه خبر از تقلبي بودن محصولات كرم حلزون مي داد و اين به آن معنا بود كه از شر تبليغات گاه و بيگاه اين محصول بهداشتي در شبكه هاي صداوسيما خلاص شده ايم.

ابتدا سايت خبري تابناك در خبري نوشت: «هشتم تیرماه جاری، بازرسان اداره کل نظارت بر مواد آرایشی وزارت بهداشت به سمت کارخانه "پالیز طب شرق" در کرج، جایی که "کرم حلزون و نیو تودی" به سفارش شرکت «سپیده ماهان» تولید می‌شد، حرکت کردند و پس از سپری شدن زمانی کوتاه، نتیجه بازرسی نشان داد که هیچ‌گونه سندی مبنی بر وجود مواد اولیه "عصاره حلزون" و همچنین ماده "الانتویین" در انبار و یا خط تولید کارخانه وجود ندارد. با آشکار شدن این حقایق، کمیته فنی و قانونی آرایشی بهداشتی وزارت بهداشت که گزارش بازرسان را دریافت کرده بود، بلافاصله پروانه محصولات شرکت سپیده ماهان را باطل کرد و متعاقب آن، حق صدور پروانه ها را از دانشگاه علوم پزشکی البرز سلب نمود و در اقدام تکمیلی، سازمان غذا و دارو هم طی نامه‌ای به تاریخ دوازدهم تیر ماه (چهارشنبه گذشته) به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار توقف تبلیغ محصولات شرکت سپیده ماهان شد.» اين سايت در ادامه به بررسي ديگر فعاليت هاي غيرقانوني اين شركت نظير محصول ‹تن تاك›خبر داد . برخي سايت ها نيز به بررسي ابعاد ديگر اين كلاه برداري پرداختند.

در ادامه معاون امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به اين خبر واكنش نشان داده و خبر از توقف توليد اين محصول تقلبي داد. محمدرضا فاضلی در اين زمينه گفت: به علت ضعف نظارت در تولید کرم حلزون و ادعاهای اثبات‌نشده در تبلیغات این کرم، تولید این محصول آرایشی در کشور متوقف شد. کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.


معاون سازمان غذا و دارو به فارس گفت: هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده اما باید بررسی‌های کاملی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود، انجام شود. اشکالی که اکنون وجود دارد قصوری است که در نظارت بر تولید این محصول وجود داشته است و مجوزها در گذشته بدون بررسی دقیق صادر شده است.

فاضلی ادامه داد: از طرف سازمان غذا و دارو نیز نامه‌ای هم به سازمان صدا و سیما زده‌ایم که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

جاي تاسف است كه يك شركت با استفاده از بي توجهي مسئولين چنين كلاهبرداري عظيمي را از شهروندان انجام داده است. اما مشكل اصلي آن است كه هنوز تبليغات اين شركت از رسانه ملي متوقف نشده است و شما مي توانيد اين محصول را به راحتي سفارش دهيد!

بعد از ماجراي افشاي كلاهبرداري اين شركت، بسياري از شهرواندان خوشحال شدند كه ديگر مجبور نيستند در تمام شبكه هاي صداوسيما تبليغات اين شركت را تماشا كنند. اما گويا روند تبليغات اين شركت متوقف نشده است! عصر ديروز نيز در برخي از شبكه ها تبليغ اين كالاي تقلبي در چندين نوبت پخش شد. اما نكته جالب آنكه در كنار ادامه روند تبليغ اين محصول در رسانه ملي؛ اين شركت هنوز دفاترش داير بوده و در حال فروش اين محصول هستند. پس از تماس با شماره تلفن درج شده در تبليغ تلويزيوني، اپراتور از ثبت تلفن و انتظار براي تماس از سمت اين شركت خبر داد. لحظاتي بعد پيامكي با اين مضمون دريافت شد:«درخواست شما ثبت شد. منتظر تماس ما باشید. تلفن تماس: ۰۲۱۶۱۷۹۱۰۱۰» و ساعتي بعد، از سمت اين شركت با شما تماس گرفته مي شود تا درخواست خريد شما را ثبت كنند و برايتان كالاي تقلبي كرم حلزون را ارسال كنند!

منشي اين شركت در پاسخ به سوال ما در رابطه با غيرقانوني بودن اين محصول و چگوني ادامه فعاليت اين شركت گفت: «خبرهاي منتشر شده عليه اين شركت يك جوسازي رسانه اي بوده است و اين شركت به فعاليت خود ادامه خواهد داد» وي در پاسخ به اسناد منتشر شده در رسانه ها گفت: «به زودي اصلاحيه هاي اين خبر منتشر مي شود و مطمئن باشيد اگر اين محصول غير قانوني بود، تبليغات آن از سوي صداوسيما متوقف شده بود!»

شايد بتوان بهانه جعل مدارك از سوي مسئولين اين شركت را براي كسب مجوز تبليغات در صداوسيما پذيرفت و توجيه رسانه ملي در كمبود بودجه را بهانه قابل قبولي براي پخش اين تبليغات ماهواره اي دانست. اما ادامه روند اين تبليغ در صداوسيما و عدم برخورد مراجع قانوني با اين شركت به هيچ وجه پذيرفتني نيست و بي اعتمادي شهروندان را نسبت به رسانه ملي و دستگاه قضايي دوچندان خواهد كرد!

مردم از سويي شاهد انتشار خبر جعلي بودن اين كالا و محاسبه سود اين شركت از كنار اين كلاه برداري بزرگ هستند و مسئولان اين شركت نيز كم كاري مسئولان را سندي بر سلامت كالاي خود عنوان مي كنند و از سوي ديگر به نظر مي رسد هر روز صبح كه از خواب بيدار مي شوند با ديدن ادامه فعاليت اين شركت و پخش آگهي هاي آن بايد تعجب كنند.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...