نسخه چاپی

نوشیدن‌ آب درسحر تشنگی را بیشتر می‌كند

بهنام گشتی زاده با بیان اینكه تغذیه روزه داران در ماه رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار كرد: خوردن وعده سحر برای بدن لازم است زیرا بدن تا زمان افطاری از مواد غذایی ذخیره شده استفاده می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک کارشناس تغذیه گفت: خوردن آب فراوان همراه با سحری اشتباه است و زیرا نوشیدن آب همراه غذا موجب تشنگی بیشتر در طول روز می‌شود.

بهنام گشتی زاده با بیان اینکه تغذیه روزه داران در ماه رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: خوردن وعده سحر برای بدن لازم است زیرا بدن تا زمان افطاری از مواد غذایی ذخیره شده استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف شیرینی‌جات در وعده سحری موجب افت قند و احساس ضعف در طول روز می‌شود،‌ اضافه کرد: بهتر است غذاهای حاوی نشاسته مانند برنج و نان در وعده سحر گنجانده شود، زیرا این غذاها قند بدن را تامین می‌کند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه از مصرف غذاهای سرخ کردنی و پرچرب در وعده سحر و افطار باید پرهیز شود، افزود: به علت گرمی هوا مصرف سبزیجات در کنار غذاها موجب می‌شود که در طول روز تشنگی، ضعف و گرسنگی کاهش پیدا کند.

گشتی زاده با اشاره به اینکه غذاهایی که روزه داران برای وعده افطار و سحری در نظر می‌گیرند باید به لحاظ کالری و انواع مواد مغذی متفاوت باشد، تصریح کرد: وعده شام نباید مفصل و پر چرب باشد، زیرا خوردن غذا پس از یک مدت زمان طولانی به این شیوه نادرست است.

وی مصرف آب یخ ویژه آب سرد بلافاصله بعد از غذا برای بدن مضر است،‌ اضافه کرد: خوردن انواع میوه در سحری لازم است اما نباید همراه با غذا و یا بلافاصله پس از آن باشد زیرا زمان خوردن سحری کم است و خوردن میوه موجب نفخ و دل‌پیچه می‌شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: بهتر است روزه داران با فاصله زمانی نیم ساعته در وعده سحری میوه مصرف کنند.

گشتی زاده با اشاره به اینکه باید با یک غذای گرم و شیرین افطار کرد، گفت: یک لیوان شیر گرم با چند عدد خرما بهترین مواد غذایی برای افطاری است و وعده شام باید یک ساعت پس از افطاری میل شود و مصرف بیش از اندازه از شیرینی‌هایی مانند زولبیا و بامیه به علت بالا بودن قند و چربی در افطار توصیه نمی‌شود.

۱۳۹۲/۴/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...