نسخه چاپی

مهمانپرست در ديدار با معاون وزارت امور خارجه فيليپين:

كشورهای غربی آغاز به كار دولت جدید ایران را به عنوان فرصتی جدی مغتنم بشمارند

معاون وزیر و رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در دیدار با معاون امور همكاری‌های اقتصادی بین‌المللی وزارت امور خارجه فیلیپین گفت: كشورهای غربی باید در راستای مصالح و منافع مشترك و تثبیت صلح و امنیت در منطقه و جهان، آغاز به كار دولت جدید ایران را به عنوان فرصتی جهت برقراری روابط عادلانه و متوازن با احترام به حقوق مشروع ملت بزرگ ایران مغتنم بشمارند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، " رامین مهمانپرست " در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی تهران – مانیل، گفت: ایران از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار بالا و مطلوب در بخش های اقتصادی– تجاری، صنعتی و کشاورزی برخوردار است و آماده تبادل تجربیات و همکاری بین بخش‌های مختلف به خصوص در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز اتاق‌های بازرگانی دو کشور برای توسعه و ارتقاء همه جانبه روابط هستیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به برنامه‌های پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بر ضرورت هماهنگی بین سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و مانیل جهت برگزاری مطلوب این مراسم و استفاده از این فرصت جهت تحرک هر چه بیشتر به روند توسعه روابط تاکید کرد.

مهمان پرست در این ملاقات ضمن تشریح مواضع ایران در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اظهارداشت: دولت جدید و منتخب در ایران با اتکا به حمایت گسترده مردمی و با تکیه بر مبانی و اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و گسترش روابط با همه کشورهای جهان به خصوص در قاره آسیا تلاش خواهد کرد.

وی افزود: کشورهای غربی باید در راستای مصالح و منافع مشترک و تثبیت صلح و امنیت در منطقه و جهان، آغاز به کار دولت جدید ایران را به عنوان فرصتی جهت برقراری روابط عادلانه و متوازن با احترام به حقوق مشروع ملت بزرگ ایران مغتنم بشمارند.

"لورادیل روزاریو" معاون امور همکاری های اقتصادی بین‌المللی وزارت امور خارجه فیلیپین نیز در این دیدار ضمن تحسین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران و تبریک انتخاب "حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی "، انتخابات ایران را نشانه توسعه، گسترش و پویایی فضای سیاسی در ایران دانست و ابراز اطمینان کرد در سایه رویکرد و خط مشی دولت جدید ایران، روابط ایران و فیلیپین به خصوص در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری توسعه یابد.

وی همچنین بر ضرورت تداوم سفر مسئولان دو کشور و نیز تبادل هیات‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای تاکید و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در راس هیاتی جهت پیگیری توسعه روابط به خصوص در دو بخش تجاری و بازرگانی به تهران سفر کند.

۱۳۹۲/۴/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...