نسخه چاپی

بیانیه ائتلاف مخالفان سوریه علیه روسیه

ائتلاف ملی مخالفان سوریه ضمن رد اسناد و مدارك روسیه درباره استفاده مخالفان مسلح از سلاح های شیمیایی در حلب اعلام كردند كه روسیه از یك "نظام استبدادی" حمایت می كند.

به گزارش نما ائتلاف مخالفان سوریه اظهارات مقامات روسیه مبنی بر استفاده شورشیان سوری از تسلیحات شیمیایی در حلب را رد و اسناد و مدارک مروبط به آن را جعلی خواند.

به گزارش"روسیا الیوم"، ائتلاف ملی مخالفان سوریه ضمن رد اسناد و مدارک روسیه درباره استفاده مخالفان مسلح از سلاح های شیمیایی در حلب اعلام کردند که روسیه از یک "نظام استبدادی" حمایت می کند.

ائتلاف مخالفان سوری در بیانیه ای مدعی شد مدارک و اسنادی که روسیه آن را تقدیم سازمان ملل کرد، جعلی است.

این ائتلاف در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که مردم سوریه طرف روسی حامی تسلیحاتی این نظام را شریک جرم می دانند.

ائتلاف ملی مخالفان سوری این بیانیه خود را در واکنش به اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل صادر کرد.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرده بود روسیه اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد مخالفان مسلح سوری از سلاح‌های شیمیایی در حلب استفاده کردند و این اسناد به دبیرکل سازمان ملل تحویل داده شد.

ویتالی چورکین اعلام کرد که مخالفان مسلح سوری از سلاح‌های شیمیایی در حلب استفاده کردند.

چورکین در ادامه افزود: روسیه مدارک و اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد مخالفان مسلح از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان سوری در حلب استفاده کرده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: مسکو این مدارک و اسناد را تقدیم بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل کرد.

وی در ادامه افزود: نتایج بررسی‌های انجام شده و نمونه‌هایی را که کارشناسان روسی از محل اصابت سلاح‌های شیمیایی و خمپاره در خان العسل حلب برداشته‌اند، تقدیم دبیرکل سازمان ملل کردم.

وی همچنین گفت: نمونه‌های اخذشده در آزمایشگاه روسی که مورد تأیید رسمی سازمان منع استفاده از تسلیحات هسته‌ای است، مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت.

این تحقیقات به‌طور دقیق نشان می‌دهد که گروه‌های شورشی در نوزدهم ماه مارس گذشته (29 اسفند ماه 1391) چندین موشک غیرمجاز به‌سمت خان العسل برای تسلط بر ارتش سوریه شلیک کردند.

به‌گفته چورکین، نتایج تحقیقات به‌طور واضح نشان می‌دهد که مهماتی که از آن در خان العسل استفاده شده بود در یک قالب غیرصنعتی ساخته شد.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...