نسخه چاپی

دو دفاعیه احمدی نژاد/ پرونده

عکس خبري -دو دفاعيه احمدي نژاد/ پرونده

رئیس جمهور روزهای آخر حضور خود در پاستور را سپری می كند.

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین، کمتر از یک ماه دیگر دوره ریاست جمهوری 8 ساله محمود احمدی نژاد به پایان می رسد و حجت الاسلام حسن روحانی سکان امور اجرایی کشور را به دست خواهد گرفت.

احمدی نژاد در شرایطی با مردم خداحافظی می کند که انتقادهای فراوانی به عملکرد دولت دوم او وارد می شود و این در حالی است که احمدی نژاد بیشتر این انتقادها را قابل قبول نمی داند و تمام قد از عملکرد دولت خود دفاع می کند.

محمود احمدی نژاد این روزها به دنبال تشریح دستاوردهای 8 سال حضور در پاستور است و در هر مراسمی که حاضر می شود از دستاوردهای خود سخن می گوید.

دفاعیه اول

اما مهم ترین برنامه های احمدی نژاد برای تشریح عملکرد دولت های نهم و دهم همانطور که خودش در گفت و گوی زنده تلویزیونی که چهارشنبه هفته گذشته که با یک هفته تاخیر پخش شد گفته است در قالب 5 گزارش به مردم ارائه می شود.{اینجا}

البته احمدی نژاد در این گفت وگو که نخستین گزارش پایانی عملکرد دولت به مردم نیز قلمداد می شد در تمام بخش ها از عملکرد دولت دفاع کرد و انتقادهایی که به دولت وارد شده بود را رد کرد و پاسخ داد یا از کنارش گذشت.

احمدی نژاد در این گفت و گوی زنده به انتخابات سال 84 و دلیل حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت که چند ماه قبل از انتخابات می دانستم پیروز انتخابات هستم و به مردم وعده پرداخت پول ندادم.{اینجا}

از مهمترین جملاتی که احمدی نژاد در گزارش نخست خود به مردم در دفاع از عملکرد دولت مطرح کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ذخایره ارزی کشور در تاریخ بی نظیر است

2- مردم در فشارند ولی اعتراضی نکردند و تاریخ ثبت می کند که تصمیمی علیه مردم نگرفتم

3- قبل ازهدفمندی،ریاضت اقتصادی بود

4- هیچکس به خاطر مخالفت یا انتقاد از دولت برخورد و برکنار نشد

5- مدتی است که در قضیه هسته‌ای دخالتی ندارم

مشروح سخنان رئیس جمهور در نخستین گزارش عملکرد دولت دهم به مردم را اینجا مطالعه فرمایید.

نخستین گزارش عملکرد احمدی نژاد که با یک هفته تاخیر پخش شد حاشیه ها و واکنش های جالبی را به همراه داشت به طوری که در جریان انتشار اخبار مربوط به سخنرانی محمود احمدی نژاد در خبرآنلاین، 245 کاربر نظر خود را درباره اظهارات وی اعلام کردند که با توجه به نظرات آنها شاهد تقسیم شدن کاربران به دو دسته موافقان و مخالفان احمدی هستیم.

برای مشاهده واکنش مردم به اظهارات احمدی نژاد در گفت و گوی زنده تلویزیونی اینجا کلیک کنید.

احمدی نژاد در این گفت وگوی 79 دقیقه ای بیشتر از کارهای دولت در حوزه اقتصادی گفت. دسته بندی شده و منظم سخن گفت و به کارهایی اشاره کرد که به گفته او «در تاریخ کشور بی نظیر است». او در میانه ارائه آمارهای اقتصادی، گاهی هم به حرفهای منتقدانش پاسخ داد و از رابطه خوب نداشتنش با احزاب، تنها وعده ای که در انتخابات 84 داد، فشارهای داخلی به دولت و اینکه چند وقتی است در موضوع هسته ای دخالتی ندارد، سخن گفت. نموارد محورهای اظهارات احمدی نژاد را اینجا مشاهده کنید.

احمدی نژاد پس از ارائه گزارش نخست از عملکرد دولت به مردم شنبه هفته جاری با حضور در همایش تجلیل از نخبگان عرصه جهانی شدن، از فعالان و نخبگان این عرصه با اهدای هدایایی تقدیر کرد.{اینجا}

دفاعیه دوم

محمود احمدی نژاد دومین گزارش از 5 گزارش خود درباره عملکرد دولت را صبح روز یکشنبه هفته جاری در مراسم نکوداشت 8 سال تلاش جهادی رییس جمهور که در محل مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد ارائه کرد.

احمدی نژاد در گزارش دوم خود نیز همچون گزارش نخست از عملکرد دولت های خود دفاع کرد و انتقادهای موجود به دولت را رد کرد. از مهمترین جملاتی که احمدی نژاد در گزارش خود که البته بیشتر به تشریح مسائل دیپلماتیک در دولت های نهم و دهم پرداخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نامه بوش را با وضو و حضور قلب نوشتم

2- به الازهر گفتم چسبیده‌اید به دعوای این قبیله با آن قبیله

3- به قانون هدفمندی جفا شد و اقتصاد کشور در این دولت احیا و فعال شد

4- دختری خاطرخواه پسری بود،به من نامه نوشت

5- خدای نکرده تهمت و افترا وارد ادبیات سیاسی ما نشود

مشروح سخنان رئیس جمهور در مراسم نکوداشت 8 سال تلاش جهادی رییس جمهور که در محل مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد را اینجا مطالعه فرمایید.

برای مشاهده تصاویر حاشیه ای از ارائه دومین گزارش عملکرد دولت نهم و دهم توسط محمد واحمدی نژاد اینجا کلیک کنید.

در جریان انتشار سخنان احمدی نژاد در خبرآنلاین 200 کاربر نظرات خود درباره گزارش دوم رئیس جمهور را ثبت کردند و سخنان احمدی نژاد بازتاب فراوانی در میان کاربران خبرآنلاین پیدا کرد.

برای مشاهده نظرات کاربران درباره گزارش دوم محمود احمدی نژاد درباره عملکرد دولت اینجا کلیک کنید.

3 دفاعیه باقی مانده است

تا کنون محمود احمدی نژاد 2 گزارش درباره عملکرد دولت های نهم و دهم را به مردم ارائه کرده است و آنطور که در گزارش نخست گفته است 3 گزارش دیگر که اولین آنها در ماه رمضان و در دیدار با مقام معظم رهبری و کارگزاران نظام است، دومین آنها گزارش کارهای اولین بار است و نهایتا گزارش آخر که کمتر از یک ماه دیگر درباره حلالیت طلبی و خداحافظی از مردم است، به مردم ارائه خواهد شد.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...