نسخه چاپی

متن نامه شمقدری به برنده جایزه نوبل

عکس خبري -متن نامه شمقدري به برنده جايزه نوبل

به دنبال انتشار مطلبی از نویسنده مشهور اروپایی علیه رژیم صهیونیستی، رئیس سازمان سینمایی در تجلیل از این اقدام، خطاب به وی نامه‌ای نوشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پی انتشار مطلبی از نویسنده مشهور اروپایی علیه رژیم صهیونیستی، رئیس سازمان سینمایی در تجلیل از این اقدام، خطاب به وی نامه‌ای نوشت.

متن نامه به این شرح است:

هنرمند ونویسنده عالیقدر

جناب آقای دکتر «گونتر گراس»

با شگفتی اما نه غیر قابل انتظار، جاری شدن مسئولیت انسانی وتاریخی تان را از قالب واژگان وادبیاتی که به زیبایی هشدار می‌دهد خواندم بی‌تردید بیان این حقایق می‌تواند وجدان‌های خفته وسکوت زده (غربی) را بیدار کند.

چه قلم‌هایی که به هنگام برصفحات لغزیدند وتوانستند مسیر تاریخی را عوض کنند و چه نویسندگان و هنرمندانی که به تنهایی بیش از ده‌ها لشگر مانع فاجعه‌های انسانی شده‌اند.

بی‌تردید شما نیزدر یک مقطع حساس تاریخی و دراوج قله شهرت وتوانایی و فروتنی باردیگر نشان دادید که نگاه و دغدغه انسانی یک هنرمند می‌تواند چقدر ضامن بقای سعادت و خوشبختی بشر باشد.

امیدوارم باشکوه‌تر از صلابت و شجاعتی که باعث سرودن این ابیات شد مورد تجلیل و احترام ملت‌ها به خصوص هنرمندان و فرهیختگان قرار گیرید.

جواد شمقدری

رئیس سازمان سینمایی ایران

بنابراین گزارش، دکتر «گونتر گراس» یکی از شاخص‌ترین نویسندگان اروپایی است که به مدت چند سال برنده جایزه نوبل ادبیات شده است و از آثار وی دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده است وی در یک رفتارغیرقابل انتظار با سرودن قصیده‌ای به شدت به اسرائیل حمله کرده است، این موضوع بازتاب گسترده رسانه‌ای در جهان داشته است.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...