نسخه چاپی

جسد زیر عمل چشمانش را باز كرد

پزشكان یك بیمارستان نیویورك به اتهام اینكه قصد برداشتن اعضای بدن زنی را كه تصور می كرده اند مرده است ، داشتند از سوی دادگاه محكوم شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پزشکان بیمارستان سن جوزف شهر سیراکییوز در ایالت نیویورک در یک عمل جراحی قصد برداشتن اعضای بدن یک زن را برای پیوند به بیماران نیازمند داشتند، در حالی که زن زنده بود.

پیکر کالین اس بارنز در سال 2009 روی تخت جراحی بود و تیم پزشکی آماده برداشتن قلب، کبد، کلیه ها و دیگر اعضای بدن او برای پیوند به بیماران بودند که ناگهان زنی که فکر می کردند مرده است چشمانش را گشود.

مشخص نیست آیا فرو رفتن تیغه چاقوی جراحی به بدن کالین 41 ساله باعث به هوش آمدن وی شد یا خیر؟ به هر حال، پزشکان اعتراف کردند که مرتکب زنجیره ای از اشتباهات باورنکردنی شده بودند.

نخست آنها آزمایش های خون که نشان می داد کالین اس بارنز به دلیل مصرف بیش اندازه دارویی از جمله کساناکس، بنادریل و یک داروی ضدگرفتگی ماهیچه ها به حال کما فرو رفته است، خودداری کرده بودند.

آنها در عین حال اسکن از مغز کالین را فراموش کردند که می توانست نشان دهد که فعالیت مغز عادی است. در نهایت اعتنایی به گفته های پرستاران نکردند که هشدار داده بودند بیمار به طور عادی تنفس می کند.

از همه بدتر که پس از پذیرش، پزشکان به او داروی آتیوان تزریق کردند که به زن حالتی مانند مرده را می داد.

پس از این حادثه والدین کالین دخترشان را به خانه بردند و ماجرا می توانست در همان جا خاتمه یابد زیرا آنها قصد شکایت نداشتند. اما 16 ماه بعد کالین در نتیجه افسردگی خودکشی کرد. احتمالا همین افسردگی باعث شده بود که در سال 2009 نیز بیش از اندازه دارو مصرف کند.

والدین کالین پس از خودکشی دخترشان از پزشکان بیمارستان سن جوزف شهر سیراکییوز توضیح خواستند. افشای ماجرا سرو صدا به پا کرد و پرونده به وزارت بهداشت عمومی ارسال شد. بیمارستان به دلیل تشخیص و درمان غلط به پرداخت 6000 دلار جریمه محکوم شد اما به دلیل اینکه والدین کالین از بیمارستان شکایت نکرده بودند، دادگاه پزشکان بیمارستان سن جوزف را به پرداخت غرامت محکوم نکرد.

پس از حکم دادگاه در روز دوشنبه گذشته این ماجرا در روزنامه پست استاندارد شهر سیراکییوز منتشر شد.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...