نسخه چاپی

فروش بنز ممنوع شد

اما دایملر همچنان از ماده سردكننده قدیمی R۱۳۴a استفاده می‌كند و مدعی است كه مطالعات نشان می‌دهد گاز جدید اشتعال پذیری بیشتری دارد و خودرو را در صورت تصادف در خطر انفجار قرار می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از پانا، سخنگوی کمپانی دایملر در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: تنها خودروهای جدید در معرض این مسئله هستند و به مشتریانی که با این ممنوعیت مواجه شوند مدلهای جایگزین پیشنهاد خواهد شد.

براساس قوانین اتحادیه اروپا تمامی خودروسازها باید از اول ژوئیه از ماده سردکننده پاک‌تر R۱۲۳۴yf استفاده کننده که گمان می‌رود آلودگی کمتری نسبت به محصولات قبلی دارند.

اما دایملر همچنان از ماده سردکننده قدیمی R۱۳۴a استفاده می‌کند و مدعی است که مطالعات نشان می‌دهد گاز جدید اشتعال پذیری بیشتری دارد و خودرو را در صورت تصادف در خطر انفجار قرار می‌دهد.

این در حالیست که سازندگان ماده R۱۲۳۴yf ادعای دایملر را رد کرده اند. این غول خودروسازی در داخل آلمان اجازه یافته تا همچنان از گاز قدیمی استفاده کند.

دایملر می‌گوید: با این امید که در سالهای آینده نسخه ایمن تری از گاز جدید ارائه شود، همچنان به استفاده از محصول قبلی ادامه خواهد داد.

سخنگوی کمپانی دایملر گفت: تاکنون به جز فرانسه هیچ کشوری با ادامه استفاده از گاز R۱۳۴a مخالفت نکرده است.

اما کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا ماه گذشته تهدید کرد تحریمهایی را علیه خودروساز آلمانی به دلیل استفاده از سردکننده قدیمی ادامه خواهد داد.

۱۳۹۲/۴/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...