نسخه چاپی

قول كريم باقري به هواداران

كریم باقری در گفتگو با نما ؛ عده ای از بركناری رویانیان و حواشی سود میبرند

عکس خبري -قول کريم باقري به هواداران/عده اي از برکناري رويانيان و حواشي سود ميبرند

حالا كه همه چیز خوب پیش می‌رود و همه چیز با برنامه پیش می‌رود رفتن رویانیان بزرگ ترین ضربه به تیم است.

گروه ورزشی نما :فوتبالیست‌ها برای معروف شدن و به اصطلاح "روآمدن" رو به مصاحبه‌های جنجالی و ایجاد حاشیه می‌آورند، اما هستند افرادی  که نیازی به این کار ندارند و با مسایل فنی خود را مطرح می کنند. کریم باقری از آن دست افرادی است که چه در دورانی که در تیم ملی و پرسپولیس بازی می کرد و چه حالا که به عنوان مربی مشغول است از حاشیه دور بوده و همین امر او را نه تنها نزد هواداران پرسپولیس بلکه نزد همه مردم ایران عزیز کرده است. او این فصل روی نیمکت پرسپولیس به عنوان کمک دایی می‌نشیند. این دو زمانی در تیم ملی دو یار قار یکدیگر بودند و برای تیم ملی فوتبال ایران افتخار‌آفرینی می‌کردند.
به گزارش نما ، اکنون با کنار هم قرار گرفتن دایی و باقری در نیمکت پرسپولیس، هواداران این تیم امید فراوانی برای کسب جام دارند، با کاپیتان سابق پرسپولیس هم کلام شدیم تا از شرایط پرسپولیس و تمام حاشیه‌های اطراف این تیم مطلع شویم.

 
وضعیت پرسپولیس قبل از شروع لیگ را چگونه ارزیابی می کنی؟
وضعیت پرسپولیس خیلی خوب است و در حال حاضر تمام برنامه‌هایی که سرمربی تیم از قبل خواسته بود در حال اجراست و به نظر هیچ مشکلی در تیم وجود ندارد. نه اینکه مربی تیم هستم این را می‌گویم، چون اولین تیمی بودیم که تمریناتمان را آغاز کردیم و در فصل نقل و انتقالات هم نه احساسی کار کردیم و نه دنبال جذب ستاره‌ها بودیم، کاملا با فکر برای تیم بازیکن گرفته شده و دنبال جذب ستاره‌ها نبودند.
نقش دایی به عنوان سرمربی می‌تواند این وسط خیلی پررنگ باشد، از تمرینات دایی راضی هستید؟
دایی کارش را خوب بلد است. او در دورانی که بازی می کرد بهترین بازیکن ایران بود، بعد از دوران بازیکنی به عنوان مربی هم تجربه‌های فراوانی کسب کرده و در حال حاضر  می‌داند در یک جلسه تمرینی به دنبال چیست و هر آنچه در ذهن خود دارد را می‌تواند پیاده کند. بازیکنان هم درک متقابلی از او دارند . در کل هم دایی بازیکنان را می فهمد و هم او بازیکنان را.
با توجه به تجربه‌های قبلی که دایی به عنوان سرمربی در پرسپولیس داشت، فکر نمی‌کنی زود بود او به پرسپولیس برگردد؟
نه اینطور نیست،آمدن دایی به پرسپولیس بهترین کار ممکن بود. در زمانی که می گویید او در پرسپولیس موفق نبود توانست دو جام قهرمانی بگیرد،‌اتفاقی که بعد از او برای پرسپولیس ممکن نشد، در هر صورت با آمدن او وزن تیم به حد قابل توجهی بالا رفت. نشستن دایی بر روی نیمکت پرسپولیس اتفاق مهمی است و  پرسپولیس باید قدر این موقعیت را خوب بداند.
در مورد خودت بگو؟ فکر می کنی می توانی در این موقعیت برای پرسپولیس و دایی مثمر ثمر واقع شوی؟
در حال حاضر تیم شکل خوبی پیدا کرده است. تا آنجا که بتوانم به او و تیم محبوبم کمک می‌کنم . اصلا برای همین در کنار او هستم. آمده‌ام باری را بر دارم نه اینکه باری را اضافه کنم.
منظورت از شکل خوب حضور تو و دایی در نیمکت پرسپولیس است؟
این هم یکی از شرایط خوب تیم است ولی در کل، مجموعه پرسپولیس در این فصل خوب شکل گرفته و به نظر دوران ناکامی و نتیجه نگرفتن این تیم تمام شده است، در حال حاضر تمام مجموعه سرخ پوشان مانند یک پازل به بهترین شکل کنار هم قرار گرفته  است.
اما خیلی از منتقدان می گفتند پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات ضعیف عمل کرده و رقبای اصلی یعنی استقلال و سپاهان خیلی بهتر از شما کار کرده‌اند؟
من نظر کارشناسان را قبول ندارم، بازیکنان خوبی به تیم جذب شده‌اند؛ ضمن اینکه اسکلت اصلی پرسپولیس هم حفظ شده است. مگر یک تیم در فصل نقل و انتقالات باید چه کارهایی انجام دهد که مطلوب جلوه کند. البته من هم این را شنیده ام که می گویند بازیکنان جذب شده ستاره نیستد، اما نباید فراموش کنیم که دوران ستاره در فوتبال گذشته است. این ستاره ها نیستند که نتیجه بازی را مشخص می کنند. در ضمن دایی می داند چگونه از بازیکنان معمولی ستاره بسازد.
حرف شما درست؛ اما با توجه به چند فصل ناکامی که پرسپولیسی‌ها پشت سر گذاشتند، تماشاگران نمی توانند آخر فصل بهانه‌های تکراری بشنوند که بودجه نداشتیم و یا با توجه به هزینه‌هایی که کردیم خوب نتیجه گرفتیم؟
تمام این حرفها را من هم قبول دارم، اما دایی و پرسپولیس بر اساس نیازهای تیم و با مطالعه یار گرفتند. او با هدف به دنبال بازیکنان رفت و بی خودی شلوغ بازی در نیاورد و دنبال بازیکنان دهن پر‌کن نرفت، هواداران مطمئن باشند بهترین بازیکنان را گرفتیم و مطمئن‌تر باشند که بهترین نتیجه‌ها را خواهیم گرفت. البته باید یادآور شوم، هوادار باید صبور باشد و اگر در یکی دو بازی نتوانستیم نتیجه بگیریم جو تیم را به هم نزنند.
مثل اینکه خیلی دایی را قبول داری؟
دایی را همه جوره قبول دارم. او تعصب مثال زدنی در کارش دارد، ضمن اینکه با علی از دورانی که در تیم ملی هم بازی بودیم، دوست و رفیق بودم و این رفاقت تا به امروز ادامه دارد.
با این اوصاف قول قهرمانی به هوادارن می‌دهی؟
به هیچ وجه. نه من می توانم این کار را بکنم و نه هیچ کس دیگری. نمی توانم بگویم در لیگ اول می شویم یا دهم . اما باید تلاش کنیم ناکامی های چند سال اخیر را جبران کنیم. این موضوع کار ما را بسیار سخت می کند.
و این وسط رقیب اصلی خود را چه تیمی می دانی؟
رقیب زیاد داریم. استقلال،سپاهان و تراکتور سازی رقیبان اصلی ما هستند، اما نمی‌توان دیگر تیم ها را نادیده گرفت، با توجه به سنوات گذشته لیگ برتر تیم‌های شهرستانی خیلی خوب کار کرده‌اند و همه تیم‌های حاضر در لیگ شانس قهرمانی دارند.
یعنی هواداران این فصل هم نمی توانند یک جام را در باشگاه خود ببینند؟
باید در فصل فوتبالی پیش رو حداقل یک جام بگیریم. این ماموریت غیر ممکن نیست و شدنی است و تمام ارکان باشگاه بسیج شده اند که به این مهم دست پیدا کنیم، من از همین جا به هواداران قول می دهم که حداقل یک جام را برای آنها کسب می کنیم.
و این جام ، لیگ برتر است یا حذفی؟
اگر بتوانیم جام لیگ برتر را بگیریم که عالی است و اگر هم نشد جام حذفی را خواهیم گرفت.
نظرت درباره اتفاقات اخیری که مدیریت باشگاه را نشانه رفته بود چیست؟
نمی دانم چرا برای رویانیان حاشیه درست می کنند . او مدیر زحمت کشی است و کارش را به درستی انجام می‌دهد . او که نمی‌تواند داخل زمین برود و  برای پرسپولیس گل بزند و یا دفاع کند، اینها همه حاشیه‌هایی است که اطراف استقلال و پرسپولیس از قدیم بوده و به نظر تا همیشه هم می‌ماند، اصلا استقلال و پرسپولیس بی حاشیه نمی شوند.
فکر می کنی رویانیان در پرسپولیس ماندنی است یا باید برود؟
معتقدم رویانیان باید بماند. او در بعد اقتصادی خیلی خوب است و کارهای زیر بنایی خیلی خوبی انجام داده، اصولا مدیریت با یکی دو سال جواب نمی‌دهد. او باید بماند تا نتیجه کارش را ببیند.
اما رویانیان جایگاه متزلزلی دارد و هر لحظه اخباری مبنی بر خروج او از پرسپولیس به گوش می رسد؟
رفتن رویانیان در این شرایط کاملا اشتباه است و تیم را به هم می‌ریزد. او با مربی و بازیکنان هماهنگ است. مدیر جدید تا بخواهد با تیم هماهنگ شود و سوار کار شود یک سال گذشته است، حالا که همه چیز خوب پیش می‌رود و همه چیز با برنامه پیش می‌رود رفتن او بزرگ ترین ضربه به تیم است.
دلیل این همه حاشیه که برای او و پرسپولیس درست می کنند چیست؟
نمی‌دانم چرا این وضعیت را برای پرسپولیس ایجاد کرده‌اند تا تیم می‌خواهد جان بگیرد ما را می کوبند، شاید بعضی ها از این ماجرا سود می برند.
از پرسپولیس بگذریم،‌تیم ملی به جام جهانی رفت و این برای ما که در دو دوره قبل غایب بودیم خیلی مهم است.
رفتن تیم ملی به جام جهانی اتفاق کوچکی نیست . باید قدر این موضع را بدانیم و کاری کنیم که در برزیل که مهد فوتبال است نام ایران بدرخشد.
یک سال تا جام جهانی وقت داریم به نظر تو این یک سال برای ساختن تیمی قدرتمند کافی است؟
یک سال برای ساختن تیم ملی زمان بسیار خوبی است، از تک تک روزهای این یک سال باید استفاده ببریم، از همین امروز باید برای جام جهانی برنامه داشته باشیم تا به تمام خواسته های خود برسیم.

مصاحبه :میثم زرندی

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...