نسخه چاپی

ادامه یك مناظره غیرحضوری بین امام جمعه مشهد و رییس قوه قضا

امام جمعه شهر مشهد در خطبه های دیروز نیز نسبت به پاسخ رئیس دستگاه قضا واكنش نشان داد

به گزارش نما به نقل از دین آنلاین،آیت الله علم‌الهدی، در خطبه های نماز جمعه دیروز مشهد به توضیحات رئیس قوه قضائیه پاسخ داد. آیت الله علم الهدی هفته گذشته باانتقاد از وضعیت پوشش در کشور، از قوه قضائیه خواسته بود تا "با قاطعیت در مقابل این قضیه قد علم کند و قائله را براندازی کند". با این حال آیت الله صادق آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه "به گفته ایشان این قابل تحمل نیست که چند دختر و پسر لاابالی به نظام دهن کجی کنند. این سخن واقعاً صحیحی است"، در جلسه ای با مسئولای عالی قضایی کشور تصریح کرد: «منتها این مسئله که توقع را از قوه قضاییه بالا ببرند اشتباه است.»

آیت الله علم الهدی: انتظار روحیه انتقادپذیری بیشتری داشتم
امام جمعه شهر مشهد در خطبه های دیروز نیز نسبت به پاسخ رئیس دستگاه قضا واکنش نشان داد و گفت: «انتظار روحیه نقدپذیری بیشتری از ایشان داشتم.» آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: «مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت من به آدرس متن کامل خطبه نماز جمعه هفتم تیر را ببینند و آن وقت قضاوت کنند که آیا این سخنان خلاف واقع یا سهل‌انگارانه بوده یا خیر.» وی خطبه های این هفته همچنین با اشاره به کشتار مردم بی گناه در مسجد گوهر شاد حرم رضوی(ع) در روز (21تیر) گفت: «باید بی حجابی را که همانند یک ویروس باعث ایجاد لامذهبی و بی دینی در قلب جوانان ما می شوند درمان قطعی کرد.» وی ادامه داد: «بی حجابی ابزار براندازی دین خدا و افراد بی حجاب پیاده نظام دشمنان خدا هستند و این زرق و برق های بی حجابی امروز خمپاره ها و بمب افکنی آمریکا و اروپا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران است .»

آیت الله لاریجانی: نمی توانیم دختر و پسر جوان مردم را که تخطی کرده‌اند کنار اشرار، قاچاقچی مواد مخدر و کنار آدم هایی شروری که ممکن است اصلاً کارشان روسپیگری باشد بیندازیم.

امام جمعه شهر مشهد هفته گذشته نیز با طرح 3 انتقاد از قوه قضائیه، تاکید کرده بود که: «مردم نمی توانند تحمل کنند یک عده دختر و پسر شهوتران هوس باز به نظام دهن کجی کنند... مسئله موی پریشان جلوی صورت ریخته یک دختر لاابالی، مسئله هوس بازی های شهوت بار یک جوان آلوده به دنبال فحشا رفتن در این کشور و جامعه ما، دهن کجی به انقلاب است.» وی همچنین گفته بود: « تنها جریانی که می تواند با قاطعیت در مقابل این قضیه قد علم کند و قائله رو براندازی کند قوه ی قضاییه است.»

اما رئیس قوه قضائیه نیز در پاسخ به این اظهارات گفته بود: «به گفته ایشان این قابل تحمل نیست که چند دختر و پسر لاابالی به نظام دهن کجی کنند. این سخن واقعاً صحیحی است. متأسفانه متولیان امور فرهنگی در کشور به این موضوع توجه نکردند. حجاب و عفاف یک مسئله اساسی در کشور است منتها بحث برخورد بحث آخر است. من سال اولی که رئیس جمهور این کشور گفت که آقا چه کار دارید به اینکه چهارتا تار موی کسی بیرون باشد گفتم که قانون ما بی حجابی و بدحجابی را جرم و شرع ما این را خلاف شرع دانسته است و خلاف شرع آشکار را باید نهی کرد و جلوی جرم را گرفت. منتها این مسئله که توقع را از قوه قضاییه بالا ببرند اشتباه است.» رئیس دستگاه قضا افزود: «قوه قضاییه باید به اندازه توانش در مقابل این جرم بایستد، ما موظف هستیم برخورد کنیم منتها آیا شرعاً هم جایز است در جایی که امکاناتمان کم است دختر و پسر جوان مردم را که تخطی کرده‌اند کنار اشرار، قاچاقچی مواد مخدر و کنار آدم هایی شروری که ممکن است اصلاً کارشان روسپیگری باشد بیندازیم و آیا این درست است که بگوییم در این اشکالاتی که هست نه از ناحیه کمبود نیرو، نه کمبود امکانات، نه ضعف قانون هیچ توجیه بردار نیست! آخر چرا ما چنین قضاوتهای نادرستی می‌کنیم چرا که اولین مسئله، زندانهای ما است. آیا ما حق داریم واقعاً دختر و پسر جوان مردم را که حالا یک تخطی اینطوری کرده‌اند که البته گناه و خلاف شرع و قانون هم هست کنار زندانیان خطرناک بفرستیم؟ وجود زندان های کافی و دارای طبقه بندی یک ضرورت است که متوقف بر وجود امکانات بسیاری است. چرا باید ادعا کرد که هیچ توجیهی قابل قبول نیست.»

۱۳۹۲/۴/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...