نسخه چاپی

استیضاح وزیر كار در صورت اصرار امضاكنندگان

عکس خبري -استيضاح وزير کار در صورت اصرار امضاکنندگان

در حال حاضر فضای خوبی برای مطرح شدن طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی وجود ندارد ولی اگر امضاكنندگان طرح استیضاح اصرار داشته باشند، قانوناً راهی جزء طرح این موضوع در صحن علنی وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در صورتی که امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی روی نظر خود اصرار داشته باشند، این طرح در صحن علنی بررسی مجلس می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: قرار بود این طرح برای بررسی به هیئت حل اختلاف دولت و مجلس برود اما اگر امضاکنندگان طرح استیضاح روی نظرشان مصر باشند، طرح استیضاح وزیر کار باید در صحن علنی مطرح و بررسی شود.

وی افزود: رسیدگی به طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس یا در هیئت حل اختلاف دولت و مجلس بستگی به نظر استیضاح‌کنندگان دارد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس بر همین اساس تأکید کرد که در حال حاضر فضای خوبی برای مطرح شدن طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی وجود ندارد ولی اگر امضاکنندگان طرح استیضاح اصرار داشته باشند، قانوناً راهی جزء طرح این موضوع در صحن علنی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به لایحه حجیم منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، متذکر شد: این لایحه مشتمل بر 105 ماده است که با توجه به پیش رو بودن رسیدگی به لایحه بودجه 1391 کل‌کشور در صحن علنی پارلمان، بر این اساس تا پایان دوره مجلس هشتم، نمایندگان دیگر نمی‌توانند طرح یا لایحه دیگری را مورد رسیدگی قرار دهند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا همچنین گفت: با توجه به عدم رأی‌آوری مسکوت ماندن این لایحه و نیز عدم رأی‌آوری رسیدگی به این لایحه بر اساس اصل 85 قانون اساسی و در کمیسیون کشاورزی، تنها راه قانونی باقی مانده برای عدم بررسی این لایحه طویل در صحن علنی با توجه به پیش رو بودن پایان دوره مجلس هشتم، استرداد این لایحه توسط دولت است.

وی با ذکر این نکته که با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برای استرداد لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صحبت‌هایی انجام شده است، تصریح کرد: اگر دولت این لایحه را استرداد کند، می‌تواند در مجلس نهم مجدداً آن را برای بررسی تقدیم پارلمان کند.

نماینده مردم نیشابور در خانه ملت در خاتمه گفت‌وگوی خود با فارس به زمان بررسی لایحه بودجه 1391 کل‌کشور در صحن علنی اشاره و تأکید کرد: هم‌اکنون این لایحه در حال رسیدگی در کمیسیون تلفیق است و احتمالاً از اواسط اردیبهشت‌ماه بررسی آن در صحن علنی آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، دوره نمایندگان مجلس هشتم 6 خرداد 1391 به پایان می‌رسد و مجلس نهم از 7 خردادماه 91 آغاز به کار می‌کند.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...