نسخه چاپی

نمايندگان تشريح كردند

آغاز تحقیق و تفحص از 4 استانداری كشور/ استانداران موظف به همكاری با اعضای تحقیق و تفحص

نمایندگان استان تهران، آذربایجان غربی، فارس و مازندران با اعلام آغاز تحقیق و تفحص از استانداری‌های این چهار استان به تشریح جزئیات این طرح‌ تحقیق و تفحص پرداختند.

به گزارش نما حسين گرووسي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح تحقيق و تفحص از 4 استانداري کشور گفت: تحقيق و تفحص از استان‌هاي تهران، آذربايجان غربي، فارس و مازندران در صحن علني تصويب و مراحل اداري خود را طي کرده است.

وي افزود: تحقيق و تفحص از سه استان آذربايجان غربي، تهران و فارس توسط يک تيم و تحقيق و تفحص از استانداري مازندران نيز توسط يک تيم مستقل پيگيري خواهد شد.

گرووسي خاطر‌نشان کرد: نحوه توزيع اعتبارات، نحوه جذب استخدام نيروي انساني در استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و شهرداري‌ها و دستگاه‌هاي زيرمجموعه، نحوه نظارت فرمانداري‌ها و استانداري‌ها بر عملکرد شهرداران و نحوه اجرايي شدن مصوبات دولت از جمله محورهاي تحقيق و تفحص از استان‌هاي مذکور خواهد بود.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس خاطر‌نشان کرد: در پي ابلاغ حکم اعضا، تحقيق و تفحص از 4 استان آذربايجان غربي، تهران، فارس و مازندران آغاز شده است.

وي افزود: بايد يک نسخه از حکم ابلاغ شده به استانداري‌ها ابلاغ شود و مسئولان استانداري موظف به همکاري با اعضاي تحقيق و تفحص هستند.

در ادامه نادر قاضي‌پور رئيس مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از طي مراحل اداري تحقيق و تفحص از استان آذربايجان غربي خبر داد و گفت: تحقيق و تفحص از استانداري آذربايجان غربي آغاز شده و مسئولان بايد همکاري لازم را انجام دهند.

همچنين نادر فريدوني عضو مجمع نمايندگان استان فارس نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از اعلام حکم ابلاغ اعضاي تحقيق و تفحص خبر داد و گفت: استانداري فارس نيز موظف به همکاري با اعضاي تحقيق و تفحص هستند.

کمال علي‌پور‌خنک‌داري عضو مجمع نمايندگان استان مازندران نماينده ديگري بود که در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تشکيل تيم تحقيق و تفحص از استانداري مازندران خبر داد و گفت: بر اين اساس يوسفيان‌ملا به عنوان رئيس، مقيمي نايب رئيس و بنده به عنوان دبير و آقايان حسيني، دامادي، فياضي و احمدي لاشکي به عنوان اعضاي تيم تحقيق و تفحص از استانداري مازندران انتخاب شدند.

وي افزود: احکام ابلاغ شده و بايد مسئولان استانداري نسبت به همكاري با اعضاي تيم تحقيق و تفحص اقدام كنند.

اضافه‌ مي‌شود: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز چهارشنبه 18 ارديبهشت‌ ماه‌ تکليف تحقيق و تفحص از 5 استانداري و همچنين وزارت کشور را تعيين کردند.

براين اساس، نمايندگان با تحقيق و تفحص از استانداري‌هاي مازندران، تهران، آذربايجان غربي و فارس موافقت و با تحقيق و تفحص از استانداري لرستان و همچنين عملكرد وزارت كشور مخالفت کردند.

تحقيق و تفحص از 4 استان مذکور با 129 موافق، 29 راي مخالفت و 12 راي ممتنع به تصويب رسيد.

همچنين نمايندگان با 65 راي موافق، 48 راي مخالف و 2 راي ممتنع با تحقيق و تفحص از عملکرد وزارت کشور مخالفت کردند.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...