نسخه چاپی

جریمه گرانفروشان و كم فروشان در ایام عید

عکس خبري -جريمه گرانفروشان و كم فروشان در ايام عيد

معاون سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان از انجام یك میلیون و 200 هزار بازرسی در طرح ویژه بازرسی نوروزی در حوزه بنگاه های خرد و كلان خبرداد و گفت: براین اساس 89 هزار پرونده تخلفاتی به ارزش 334 میلیارد ریال تشكیل شد .

' سید جواد تقوی ' در گفت وگو با ایرنا عنوان كرد: طرح ویژه بازدید نوروزی از ابتدای اسفند ماه سال 90 تا نیمه فروردین ماه سال جاری اجرا شده است .

وی در باره گزارش های مردمی در این ایام نیز گفت : بیش از 60 هزار و 717 ارتباط مردمی ازطریق سامانه 124 برقرار شد و همزمان نیز بیش از پنج هزار گشت مشترك با سایر سازمان های مرتبط از جمله تعزیرات حكومتی ، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، سازمان استاندارد و سایر دستگاه های مرتبط انجام شده است .

مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: مقایسه عملكرد طرح نظارت ویژه امسال نسبت به سال گذشته از افزایش چهار درصدی بازرسی ها در این مدت حكایت دارد و در عین حال آمارپرونده ها نیز سه درصد كاهش را نشان می دهد.

تقوی با اشاره به اینكه تخلف یابی ها 2.2 درصد افزایش داشته است ، گفت :این امر بیانگر افزایش كارایی بازرسان در تخلف یابی و تشكیل پرونده است و فضای كاهش تخلف را نشان می دهد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان گفت : عمده ترین بازرسی ها در حوزه پوشاك ، كیف و كفش با 16 هزار و 700 ، خدمات عمومی 11 هزار ، مواد پروتئینی ( گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ ) هشت هزار و 800 ، میوه شش هزار و 900 ، غلات و حبوبات هفت هزار پرونده بوده كه تمامی اینها به سازمان تعزیرات ارسال شده است .

وی عنوان كرد : براساس توافقات حاصل شده مقرر شد تا پرونده های تشكیل شده در ایام عید خارج از نوبت رسیدگی شده و احكام نیز اجرا شود.

تقوی با اشاره به حضور موثر 10 هزار بازرس كه به طور محسوس و نامحسوس جریان عرضه و تقاضا را در سطح خرده و عمده فروشی رصد می كردند ، افزود: برخورد با تخلف و تشكیل پرونده عمده ترین وظیفه سازمان حمایت است اما رسیدگی به پرونده ها برعهده تعزیرات است .

وی با ابراز امیدواری برای تداوم اجرای بسته سیاستی نظارتی در حوزه بازرسی بازار درسال 91 و همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از همكاری و تعامل سازمان ها و نهادهای مرتبط در ستاد مركزی و استان ها قدردانی كرد .

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...