نسخه چاپی

"ارتش آزاد سوریه" سلاح‌های پیشرفته خود را به القاعده فروخت

عکس خبري -  "ارتش آزاد سوريه" سلاح‌هاي پيشرفته خود را به القاعده فروخت

به رغم تلاش كشورهای حامی مخالفان سوریه برای عدم دستیابی گروه‌های تندرو به سلاح‌های ارسالی برای مخالفان، شبه نظامیان وابسته به القاعده بیش از یك سوم از موشك‌های ضد تانك كه به تازگی به سوریه ارسال شده را به دست آوردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منابع نزدیک به "دولت اسلامی عراق و شام" که یک گروه وابسته به القاعده است در مصاحبه با خبرگزاری آسیا، فاش کردند که این گروه 100 فروند از موشک‌های ضد تانک "کونکورس" که اخیرا برای ارتش آزاد سوریه ارسال شده بود را خریداری کرده است؛ این منابع از نام طرفی که این موشک‌ها از آن خریداری شده سخنی به میان نیاوردند.

بنا به گفته منابع مذکور، این موشک‌ها از نیرو‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه خریداری شده. موشک‌ها اخیرا به سوریه ارسال شده است.

این منابع تاکید کردند: گردان‌های الحق که با ارتش آزاد سوریه همکاری نزدیکی دارند در آغاز مذاکراتی برای خرید این موشک‌ها ترتیب دادند، اما اختلاف‌ها بر سر قیمت و پیشنهاد بالاتر نیروهای وابسته به القاعده باعث شد که این سلاح‌ها در اختیار "دولت اسلامی عراق و شام" قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، بعد از اینکه انعقاد قرارداد با گردان‌های الحق فسخ شد، "دولت اسلامی عراق و شام" از طریق ابوالاثیر، فرمانده نیروهای خود در حلب به فروشنده پیشنهاد بالاتری ارئه کرد و توانست قرار داد خرید این موشک‌ها را به نفع القاعده به پایان برساند.

تحویل این موشک‌ها به نیروهای وابسته به القاعده خشم بسیاری از گروه‌های مخالف و رهبران گردان‌ها وابسته به ارتش آزاد به ویژه آنهایی که در حمص می‌جنگند را برانگیخت چرا که آنها پیش‌بینی می‌کردند که تحویل این موشک‌ها به گردان‌های الحق بتواند تغییر مهمی در درگیری‌های حمص ایجاد کند.

منابع مذکور تاکید کردند که سرنوشت شهر حمص اهمیتی برای نیروهای القاعده ندارد، چرا که تعداد نیروهای این گروه در حمص کم است و تمام سلاح‌های خریداری شده به حلب و ادلب ارسال می‌شود چرا که این شهرها پایگاه اصلی القاعده به شمار می‌روند.

در همین راستا، ابوالاسیر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد: ما هر سلاحی را که وارد سوریه می‌شود، با پول از ارتش آزاد می‌خریم و هم‌اکنون 200 موشک ضد هوایی و ده‌ها موشک کونکورس در اختیار داریم.

اخیرا ارتش آزاد سوریه اعلام کرده بود که اولین محموله از موشک‌های پیشرفته ضد تانک از نوع کونکورس را دریافت کرده است. این موشک‌ها از سوی برخی کشورهای عرب حامی مخالفان، به سوریه ارسال شده بود.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...