نسخه چاپی

چگونه در فضای مجازی به دیگران اعتماد كنیم

در اینجا یافتن دوست دشوار نیست، نه زمینه سازی می‌خواهد و نه شرایط ویژه‌ای؛ تنها كافیست دوست مورد نظر خود را انتخاب كنی و او را عضوی از حلقه‌ دوستانت بدانی؛ دوست تو حالا معروف‌ترین بازیگر هالیوود یا ورزشكار محبوب تو است.

به گزارش نما به نقل از فارس، جلب اعتماد و روش‌های اعتمادسازی در محیط‌های مختلف برای دست‌یابی به بهترین نتایج موفیقت از جمله اهداف مدیران موفق سیاسی و فرهنگی یک کشور یا اعضای یک خانواده می‌تواند باشد؛ در عصر ارتباطات نیز اعتمادسازی در محیط‌های مجازی جزء بدیهی‌ترین عوامل در جذب مخاطبان محسوب می‌شود.

ایجاد صداقت و اعتماد سازی درونی ابزاری است برای پیشبرد یک هدف کاملاً مشخص برای بازیگردان و نامشخص برای بازیگران؛ آنچه در زیر می‌خوانید می‌تواند بیانگر نحوه ورود و جذب بیشترین کاربران اینترنت باشد:

یک میهمانی در پیش است، یک میهمانی بزرگ و سرگرم کننده، تنهایی را باید کنار گذاشت، باید دوستانی پیدا کرد؛ دوستانی که همیشه با آنها باشی، حرف‌هایت را بشنوند و شونده خوبی برای حرف‌هایشان باشی؛ باید خود را برای حضور به بهترین نحو در این میهمانی آماده کرد، پس نخستین گام انتخاب نوع پوشش و لباس است.

چیزی که ممکن است دیدگاه افراد را در وهله نخست نسبت به تو شکل دهد نوع لباسی است که بر تن داری، پس نمی‌توان براحتی از مهم‌ترین اصل در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران چشم پوشی کرد، نوع لباس باید متناسب با میهمانی و میهمانانی که حضور دارند باشد؛ پس باید به نوعی هم‌رنگ جماعت شد.

در پاسخ به دعوتنامه‌ باید جواب مثبت داد نباید تعلل کرد، می‌گویند نه خستگی دارد، نه محدودیت زمان، از همه مهم‌تر مکان معنا ندارد، در اینجا هر حرفی بزنی افرادی هستند که بیایند تا تو را تحسین کنند هرچند حرف خودت نباشد اما برای همه جذاب است چون اینبار از زبان تو می‌شنوند، و همین برایت کافیست.

چه شب باشد چه روز تفاوتی نخواهد کرد هرچه دل تنگت می‌خواهد بگو، اعداد زیر صفحه نشان می‌دهد که تنها نیستی و هستند افرادی که در این لحظه همزمان با تو به یک چیز می‌اندیشند و با لایک‌هایشان تو را تصدیق می‌کنند.

نباید این دوستان خوب را از دست داد، باید اعتماد کرد، اینجا از دنیای واقعی متمایز است، پس باید باور کرد در اینجا دروغ معنا ندارد همه صادقانه آمده‌اند تا دورهم باشند و اندکی از آنچه در واقعیت نسبت به آن ناکام مانده‌اند بگویند، بنویسند و جبران کنند؛ اینجا اعتماد را جبر کرده‌اند.

اینجا می‌توانی حریم خصوصی‌ات را عمومی کنی از قبل اجازه‌ها صادر شده است؛ پس تجاوز به حریم خصوصی اصلاً معنا ندارد تا جرم محسوب شود؛ اینجا قانون خاص خود را دارد.

پس آمده‌ایم تا از زندگی حقیقی‌مان بگوییم، عکس‌های یادگاری از خوش‌ترین لحظات زندگی که تا دیروز در گوشه‌ای از آلبوم شخصی جا خوش کرده بود را با عموم به اشتراک بگذاریم؛ اینجا قانون است که لحظه لحظه خود را با دیگران شریک شوی و درهای خانه‌ات را باز بگذاری؛ البته نیازی به گشودن در نخواهد بود اینجا همه کلید دارند.

یافتن دوست هم خیلی دشوار نیست، نه زمینه سازی می‌خواهد، نه ابزار خاصی و نه شرایط ویژه‌ای؛ تنها کافیست دوست مورد نظر خود را انتخاب کنی با اندک تکانی به انگشت سبابه‌ات که بر روی موس جا خوش کرده است می‌توانی او را عضوی از حلقه‌ دوستانت بدانی؛ دوست تو حالا معروف‌ترین بازیگر هالیوود یا ورزشکار محبوب تو است، از این پس دوستانی داری با نمایه‌های زیبا و خندان.


می‌توانی دوستان خود را به اتاقت دعوت کنی یا حتی با آنها هم سفره شوی و از ناهاری که به تنهایی آماده کردی تعارفشان کنی و شاهد تعریف‌های مکرر از طعمی باشی که هیچ وقت نچیشده‌اند؛ اینجا دیگر سراغی از بهونه‌های کودکانه از دست‌ پخت دلچسب مادران نیست؛ بوی غذایی که به مشام نرسیده است هم تحسین می‌شود؛ تنها کافیست باور کنی؛ اینجا قانون خاص خود را دارد.


هیچ کس مزاحمت نخواهد شد، از هیچ کس سخنی آزاردهنده نخواهی شنید؛ اگر هم کسی قصد داشت تا خاطرت را مکدر کند کافیست پایان دوستی را اراده کنی و آن فرد را به حلقه مسدود شده‌ها بسپاری، تا دیگر هیچ اعلانی را از وی دریافت نکنی و مرگش را بدون قطره اشکی باور کنی، اینجا مجبور به تحمل ناخواسته‌ها نیستی، پس بهتر است همین جا بمانی.

اکثر افراد فقط زیبایی‌های زندگی‌شان را به تصویر می‌کشند، هرچند این تمام داستان زندگی‌شان نیست اما تو چنین می‌پنداری که آنها شادند، همه چیز دارند تفریح، سرگرمی، موفقیت، داشتن دوستانی صمیمی؛ شاید اندکی بر دل بگیری این تبعیض را و مجبور به همراهی‌شان شوی و وانمود کنی آنچه را که نیستی.

باید مطالب و سخنانی را بازگو کنی که اکثراً می‌پسندند تا رضایت دهند بر یک اشتراک گذاری مجدد؛ مطالب علمی و فناوری‌های روز خواهان ندارد، هرچه بیشتر از خودت بگویی بیشتر مورد پسند واقع می‌شود اینجا قانع‌ات می‌کند به حداقل‌هایی که زمانی راز بود، دیگر قفل دفترچه خاطرات دوران مدرسه‌ات تو را به خنده وامی‌دارد.

حالا تو دیگر عمومی شده‌ای، قوانین اینجا را خیلی خوب رعایت کردی، بگذار همه خیال کنند که این تو هستی اما گاهی وقت کردی به خودت سر بزن.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...