نسخه چاپی

نماينده مردم اهر و هريس در گفتگو با نما مطرح كرد:

زیاده خواهی برخی نمایندگان مجلس را دوباره به چالش میكشد/عده ای به دنبال امتیاز ویژه هستند

عکس خبري -زياده خواهي برخي نمايندگان مجلس را دوباره به چالش ميكشد/عده اي به دنبال امتياز ويژه هستند

چه شده كه برخی بزرگ شده اند و در این فضای كه مردم با مشكلات اقتصادی مواجهه هستند به دنبال كسب امتیازات ویژه اند آیا ما باید درخواست های مضاف بر حقوق خودمان را از دولت طلب كنیم.

 به گزارش نما ، این ‌باربرخی از نمایندگان مجلس می‌خواهند بدون سروصدا به سراغ حقوقی به قول خودشان «غیرمادی» بروند؛ حقوقی که اگر این‌باراز سوی نمایندگان تایید شود آنان می‌توانند بعد از اتمام دوران نمایندگی خود هنگام مسافرت از «پاسپورت سیاسی» استفاده کرده «مجوز حمل سلاح» داشته باشند و «از طرح ترافیک» استفاده کنند.
طرحی که ، مرکز پژوهش‌های مجلس  و اداره کل تدوین قوانین مجلس  مخالف جدی آن هستند.
 عباس فلاحی عضو کمیسیون عمران مجلس از جمله نمایندگانی است که در چند روز اخیر  نامش در کنار 26 نماینده ای قرار گرفته که در  در دفاع از این طرح آن را امضا کرده‌اند، اما خودش می گوید از این مسئله کاملا بی خبر است و اساسا وجود این طرح را بی مورد می داند.
برای کسب اطلاعات دقیق تر با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم.
 آقای فلاح نام شما در چند  روز گذشته بر روی خروجی برخی از سایتها  در کنار نام  برخی از نمایندگانی قرار گرفته که خواستار دریافت امتیازات ویژه هستند  نطر شما چیست؟
من تکذیب می کنم ، این موضوع یک چیز خلاف واقع است و همچین چیزی وجود ندارد، احتمالا این خبر از سوی برخی از  سایت ها  یا جای دیگری ساخته شده است و صحت ندارد ، من در زمان فعلی که نماینده هستم از خیلی امتیازها استفاده نمی کنم نماینده تا وقتی نماینده مردم در مجلس است از برخی امکانات و امتیازات برخوردار است اما بعد از پایان دوران نمایندگی تنها یک شهروند عادی خواهد بود.
گفته می شود  نمایندگان امضا کننده این طرح می‌خواهند با تصویب این طرح بعد از اتمام دوران نمایندگی خود «شهروند عادی» محسوب نشوند ، این به چه معنا است ؟
من با این موضوعات که چند روزی است درباره حق و حقوق ویژه برای نمایندگان در سایتها مطرح می شود مخالف هستم
آیا واقعا نماینده یعنی تافته جدابافته من با طرح این مسئله به شدت مخالفم.
من هیچ و حقوقی پیش از ملت برای خودم قائل نیستم ، امروزه ما در دنیا شاهد هستیم نمایندگان ملت اگر هم حقی دارند به خاطر مردم از حقوق خود می گذرند ، من در استفاده از حقوق نمایندگی بیش از آن چه که مقرر شده چیز دیگری درخواست نکردم، چه شده که برخی بزرگ شده اند و در این فضای  که مردم با مشکلات اقتصادی مواجهه هستند به دنبال کسب امتیازات ویژه اند  آیا ما باید درخواست های مضاف بر حقوق خودمان را از دولت طلب کنیم.
برخی از نمایندگان بحث شهروند درجه یک بودن برای نمایندگان را مطرح کرده و خواستار امتیازاتی بیشتر از مردم عادی برای خود هستند آیا در کشور شهروند درجه یک وجود دارد ؟
هیچ کدام از ما شهروند درجه یک نیستیم ، اصلا شهروند درجه  یک و دو در کشور وجود ندارد مقام معظم رهبری درآستانه حماسه سیاسی در کشور  فرمودند این مردم هر کس را انتخاب کنند بهترین رئیس جمهور برای ایران خواهد بود ، رهبری این حرف را فرموده اند حالا چرا برخی ها خود را جدا و جلوتر از مردم می بینند.
مردم صاحبان اصلی کشور هستند و اگر حقی هم باشد برای همین مردم است که در انتخابات حماسه سیاسی عظیمی خلق کردند.
 مرکز پژوهش‌های مجلس در مخالفت  با طرحی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده در بخشی از گزارش خود آورده است: «به نظر می‌رسد طرح این مسئله نیازمند دلایل متقنی است و تنها تجربه بعضی کشورها نمی‌تواند مستمسک مناسبی برای طرح قانون مشابه در کشور باشد.» اما به غیرمرکز از پژوهش‌های مجلس، اداره کل تدوین قوانین مجلس نیز نظر مساعدی در‌باره تصویب این طرح ندارد. اداره کل تدوین قوانین مجلس معتقد است استمرار حقوق مکتسبه نمایندگان در چنینی شرایطی خلاف اصل منع تبعیض ناروا (بند 9 اصل سوم قانون اساسی) و اصل کلی حقوق منع دارا‌شدن غیرعادلانه و سند چشم‌انداز 20ساله جمهوری‌اسلامی ایران مبنی بر عدالت اجتماعی و فرصت‌های برابر است.
باید در روزهای آینده منتظر اخبار بیشتر و تکمیلی در این باره بود.

۱۳۹۲/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...