نسخه چاپی

هشدار يك دانشمند ايراني:

«ابر انسان» جهان را جهنمی خواهد كرد!

عکس خبري -«ابر انسان» جهان را جهنمي خواهد کرد!

ابر انسان با بهره هوشی بسیار بالا اگرچه مزیات زیادی در پی خواهد داشت، اما حضور این موجود جهان را جهنمی خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ابر انسان (superhuman) با بهره هوشی بالا تاکنون سوژه بسیاری از فیلم های علمی- تخیلی بوده است، اما حضور واقعی این موجود بر روی زمین با مخاطرات زیادی همراه خواهد بود.

دکتر «مارک چنگیزی» از عصب شناسان برجسته ایرانی مقیم آمریکا و دکتر «مارک واکر» استاد فسلفه دانشگاه نیومکزیکو در این باره هشدار می‌دهند که بهره هوشی بالای ابر انسان چگونه می‌تواند منجر به ناسازگاری، افزایش رفتارهای ضداجتماعی و حتی جنون در فرد شود.

دکتر «واکر» تأکید می‌کند: بهره هوشی ابر انسان به معنای هوش اجتماعی، افزایش همدلی و درک متقابل دیگران نیست.

دکتر «چنگیزی» نیز معتقد است: منظور مردم از هوش ابر انسان در حقیقت بهره هوشی (IQ) بالا است؛ از دید مردم هوش بالا روشی برای حل مسائل منطقی یا حتی شطرنج بازی کردن است.

به گفته دکتر «چنگیزی»، اگر مردم قادر به تقویت مناطق خاصی از هوش خود شوند، این کار نتایج وخیمی برای جهان در پی خواهد داشت و شاید در ریاضی یا علوم دیگر پیشرفت چشمگیری بوجود بیاید، اما در هوش احساسی قطعا دچار ضعف های اساسی خواهیم شد.

توجه بیش از حد به ابر انسان با هوش بالا جهان را بسوی تباهی کشانده و آن را به مکان جهنمی مبدل می کند؛ مغز انسان برای ابر هوشمندی طراحی نشده است و ابر هوشمندسازی آن می تواند منجر به جنون شود.

محققان بر این باورند، به جای تقویت هوش مردم باید به فکر تقویت شادی در آنها باشیم، چراکه افراد شادتر در زندگی فردی، اجتماعی و کاری خود نیز بسیار موفق خواهند بود.

۱۳۹۲/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...