نسخه چاپی

رييس راهور تهران خبرداد:

تغییر پیك ترافیك پایتخت/ كاهش جرایم رانندگی در ماه رمضان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تغییر پیك ترافیك عصرگاهی و كاهش ترافیك صبحگاهی همزمان با ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش نما، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا)،‌ با اشاره به اینکه پیک ترافیک عصرگاهی در پایتخت از ساعت 16 تا 21 بود گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان از اذان مغرب تا حدود یک ساعت و نیم بعد با کاهش بار ترافیک مواجهیم به شکلی که پیک ترافیک را از ساعت 19:30 تا 21 و 22:30 تا 24 داریم.

وی تاکید کرد: پیک دوم ترافیک شامگاهی که از ساعت 22:30 تا 24 است و با توجه به افزایش ترددهای درون شهری طی روزهای گذشته، سنگین اما روان بوده است.

رییس پلیس راهور تهران از افزایش یک شیفت به فعالیت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساعت 21:30 تا 1:30 بامداد خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح اذان تا اذان و باز بودن بسیاری از صنوف پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به جهت روانسازی بار ترافیک، شیفت بامداد را تقویت کرده و بدین ترتیب تلاش می‌کنیم تا ترافیک این ساعات روان باشد.

وی به ترافیک صبحگاهی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد بار ترافیک صبحگاهی با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها با کاهش مواجه بوده است.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه ساعت پایانی طرح زوج و فرد همزمان با ماه مبارک رمضان یک ساعت کاهش یافته است گفت: بررسی‌های پلیس طی چند روز گذشته نشان می‌دهد این کاهش یک ساعته بسیار موثر بوده است.

وی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و به ایسنا گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تخلفات رانندگی در تهران کاهش یافته و در عین حال ما نیز به همکاران خود توصیه‌ کرده‌ایم تا حد ممکن از برخوردهای سلبی و جریمه خودداری کرده و به ارشاد و راهنمایی رانندگان بپردازند.

رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: علیرغم این امر در صورتی که رانندگان مرتکب تخلفاتی همچون سد معبر شوند، قطعا پلیس به جهت رفاه حال سایر رانندگان نسبت به برخورد با متخلفان و انتقال خودروی آنها به پارکینگ اقدام کنند.

وی در خصوص توزیع نذورات افطاری نیز گفت: با توجه به اینکه توزیع این نذورات در یک محل به صورت متمرکز می‌تواند موجب ایجاد ترافیک‌های بعضا سنگین شود، توصیه می‌کنیم شهروندان در چند نقطه از مسیر نسبت به توزیع نذورات اقدام کنند تا با ترافیک سنگین در معبر مورد نظر مواجه نباشیم.

وی در پایان از همکاری خوب شهروندان طی روزهای آغازین ماه مبارک رمضان تقدیر و اظهار امیدواری کرد که این روند تا پایان ماه مبارک ادامه یابد.

۱۳۹۲/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...