نسخه چاپی

رونمایی از اولین تمبر طلای ایرانی+ عكس

عکس خبري - رونمايي از اولين تمبر طلاي ايراني+ عکس

برای اولین بار در ایران تمبر طلا، منقش به پرتره ی استاد شهریار توسط خانه سكه ایران تولید و رونمایی شد.

به گزارش نما، این تمبر طلا به وزن یک گرم و منقش به چهره استاد شهریار، شاعر پرآوازه کشورمان است که توسط هنرمندان خانه سکه ایران طراحی و تولید شده، و با حضور مسئولان شرکت پست و مدیرعامل خانه سکه ایران رونمایی گردید.

ابعاد این تمبریادبود ۲۵ در ۳۳ میلی متر، و با عیار ۹۹۵ می باشد که با این خصوصیات در نوع خود بی نظر است، و از وجه تمایز این اثر، برجسته بودن نقش طلا روی آن می باشد که این مورد از مشخصه های اصلی و برتری این تمبر نسبت به نمونه های خارجی است.

رحیم پرنیا مدیر عامل خانه سکه ایران در گفتگو با سایت طلا، درمورد ساخت نخستین تمبر طلا در کشور گفت: در این طرح سعی شد کار هنری را با کار سنتی تطبیق دهیم، یعنی هنر طلاسازی را با هنر صنایع دستی درآمیزیم و در کنار آن نگاهی هم به نقش برجسته نیز داشته باشیم.

وی که دارای تحصیلات عالی در رشته هنر و سابقه ای ۳۰ ساله در بازار طلا می باشد خاطرنشان کرد: برای طراحی وساخت این پروژه پیچیده یکسال زمان صرف شد، و برای اجرای آن ۱۵ تا ۲۰ قالب استفاده شد که نهایتاً به طرح فعلی تبدیل گردید.


مدیرعامل شرکت خانه سکه ایران، ضمن بلند پروازانه خواندن این طرح اعلام کرد: پس از تولید طرحها و مدالهای مختلف، و ارائه مدالها و شمشهای معروف امیر کبیر، مینیاتور، و کورش کبیر توسط این شرکت، به دنبال تحول و شکست فرم چهار چوبهای خود برآمدیم، و بالاخره طرح تمبر شخصیت استاد شهریاد توسط این شرکت انتخاب و برای اجرا نهایی شد .

پرنیا در گفتگو با سایت طلا افزود: چالش بعدی ما برای اجرای این پروژه حالت فیگور استاد شهریار برای پیاده سازی روی طلا بود، که با توجه به سادگی استاد و خودمانی بودن او و شعرهای وی، همان عکس آشنای استاد شهریار که با یک کلاه کاموایی به سر انتخاب و به مرحله اجرا سپرده شد، که هم دارای سادگی و هم بی پیرایگی است.

وی اجرای این طرح را بسیار پیچیده و دشوار دانست و اظهار کرد: پیاده کردن این طرح روی طلا و اجرای نقش برجسته آن کار ساده و آسانی نبود، و در طول اجرا ۴۰ تا ۵۰ پروتره استاد را طراحی شد، تا نهایتاً طرح اصلی و نهایی به لطف خدا و سخت کوش همکارانمان در این شرکت بدست آمد.

مدیر عامل خانه سکه ایران با اشاره به استقبال این شرکت از طرحهای دشوار برای ایجاد زمینه رشد، در گفتگو با سایت طلا عنوان کرد: ما می توانیم سخترین طرحها را انجام دهیم و نباید فقط به دست دیگران نگاه کنیم، الان سؤیس با آخرین تکنولوژی روز دنیا محصولاتش را ارائه می دهد، ولی هنرمندان ایرانی، با هنر خود و دست خود کار را تولید می کند، و من به عنوان یک نقاش و کسی که در دارای فعالیتهای هنری بوده، به جرأت می توانم بگویم که ما یک سروگردن از آنها بالاتریم.

این فعال صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: در حال حاضر واردات غیر قانونی شمش طلا نظیر شمش های پمپ ( pamp) سوئیس نه تنها باعث خروج ارز و از کار افتادن چرخ تولید در داخل گشته بلکه هزینه سنگینی جهت تامین نیاز داخلی بر دوش مصرف کننده ایرانی قرار داده است . هزینه ای که گاه تا ۳۰% ارزش اصلی هر شمش می باشد در حالی که محصولات تولیدی این گروه با قیمت به مراتب پایین تری ، تولید و به بازار عرضه میگردد.

پرنیا با تقدیم این طرح به مردم ایران یادآورشد: ما همینجا توقف نمی کنیم، و همکنون چالش ما پس از طرح استاد شهریار، این است که پروژه بعدی ما چیست؟ ما باید در بعد هنری و بعد تولیدی هر روز دنبال طرحهای جدید و نو باشیم.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین،گفتنی است، رونمایی از اولین تمبر نقش برجسته طلای ایران با حضور مدیر کل مهندسی عملیات پستی ایران جناب آقای حی شاد و معاونت این اداره جناب آقای زکی زاده به همراه مدیرعامل شرکت خانه سکه ایران و تیمی از عوامل اجرایی این پروژه در محل شرکت خانه سکه ایران انجام شد.

۱۳۹۲/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...