نسخه چاپی

افتتاح چند طرح كلان ملی توسط احمدی نژاد

چندین طرح كلان ملی در حوزه فناوری زیستی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان افتتاح شد.

به گزارش نما، این طرح‌ها شامل کسب دانش فنی و راه‌اندازی خط تولید واکسن آنفلوانزای فصلی، کسب دانش فنی و تولید ۱۲ ماده مؤثر داروهای وارداتی و همچنین کسب دانش فنی و تولید چند دستاورد در حوزه تجهیزات پزشکی است.

طرح‌های کلان ملی فناوری در حوزه تجهیزات پزشکی عبارتند از دستگاه سانتریفیوژ توپولار، دستگاه مانیتور علائم حیاتی با قابلیت پلی سمنوگرافی، دستگاه الکتروکوتر با قابلیت آرگوپلاسما، دستگاه لیزر با کاربرد دندانپزشکی، دستگاه لیزر هول نیوم، دستگاه لیزر LLT، دستگاه لیزر CO و دستگاه تیلور.

همچنین طرح‌های ملی و فناوری در حوزه تولید داروهای مؤثر حیاتی شامل وارفارین سدیم، سترولکس، جین فیتابین، تپسی پابین، سایتارابلیون، فایرین تکام، برتلوبین،ارلوتین، سانتینیپ، ورینستاس،‌ماتینیپ و جوستاکسل می‌شود. در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشت.

رئیس جمهور علاوه بر رونمایی از این محصولات جدید در حوزه فناوری زیستی از نزدیک با دست‌اندرکاران این پروژه‌ها نیز گفتگو کرد. این طرح‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک فناوری پردیس به بهره‌برداری رسیده است.

۱۳۹۲/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...