نسخه چاپی

بن لادن بودایی كیست؟+ عكس

عکس خبري -بن لادن بودايي کيست؟+ عکس

یك راهب بودایی و رهبراقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در میانمار به لقب "بن لادن بودایی" و یا "چهره تروریسم بودایی" شهرت یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یو ویراتو، راهب بودایی که مدعی است گسترش اسلام باعث به خطر افتادن فرهنگ بودایی و فرهنگ کشور برمه است، متهم به تحریک خشونت علیه مسلمانان میانمار با سخنرانی‌های آتشین خود شده است.

از زمان بالا گرفتن خشونت‌ها در ماه ژوئن 2012 در میانمار حدود 200 تن طی این خشونت‌ها کشته شده و ده‌ها هزار تن دیگر پس از تصرف و یا سوزاندن خانه‌هایشان توسط گروه‌های متخاصم بی‌خانمان شده‌اند.

ویراتو اظهار داشت که زمانی به عنوان شوخی خود را با رهبر القاعده مقایسه می‌کرده است.

ویراتو به عنوان یکی از چهره‌های جنبشی که مردم را تشویق به تحریم اصناف متعلق به مسلمانان می‌کند حامی نوعی از بودیسم افراطی است که از نظر کشورهای غربی چندان مناسب نیست.

با این وجود، این راهب 46 ساله تاکید دارد که حامی خشونت علیه مسلمانان که پنج درصد از جمعیت 60 میلیونی میانمار را تشکیل می‌دهند، نیست.

وی مدعی شد: من معتقدم اسلام یک تهدید نه برای بودیسم بلکه برای مردم و کشور و مذهب میانمار است. این مهم نیست که مسلمانان بخش کوچکی از جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند.

ماه گذشته میلادی مجله تایم با چاپ عکسی از ویراتو به روی جلد خود نوشت، "چهره تروریسم بودایی". این اقدام باعث گسترش اعتراضات گسترده در سراسر کشور میانمار شد.

اما ویراتو به گزارش‌ها می‌خند و حتی از خود به عنوان بن لادن بودایی یاد می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: مردم عادت دارند درباره من در فیس بوک چنین چیزهایی بنویسند و من را به اسامی مختلف نظیر بن لادن کچل و همه نوع اسم دیگر صدا بزنند. من در نهایت به عنوان شوخی این اسم را روی خودم گذاشتم و از آنجا این گزارش‌ها منتشر شد.

در میانمار مذهب و فرهنگ بودایی به معنی آن است که راهبان معمولا از هرگونه خطا به دور هستند و افراد مقدسی محسوب می‌شوند؛ در عین حال نقش آنها مدت‌هاست که علاوه بر جنبه معنوی جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است.

بدنامی ویراتو درباره خشونت‌های مرگبار میان مسلمانان و بودایی‌ها در میانمار که در دومین سال خود در مسیر رسیدن به دموکراسی است افزایش یافت. ویراتو رهبر یک جنبش حامی بودیسم مشهور به 969 است. علامت این جنبش در برخی از اصنافی که به دنبال تاکید بر دین بودایی هستند ظاهر شده و دیگر بودایی‌ها را تشویق می‌کند تا این اصناف را به جای اصناف مسلمانان انتخاب کنند.

همچنین لوگوی این گروه هر بیشتر در تجمع‌ها و کتابچه‌های منتشر شده از سوی سازمان‌های ملی‌گرا و مذهبی که مسلمانان را یک تهدید می‌خوانند، ظاهر می‌شوند.ویراتو مدعی است که ایده اسم جنبش 969 را از تعالیم بودایی گرفته است.

وی تاکید دارد: این حیاتی است که بودایی‌ها تجارت، روابط و مبادلات ارضی خود را از مسلمانان دور نگه دارند زیرا جمعیت مسلمانان از جمعیت ما بیشتر شده و دین اسلام در نهایت در برمه تسلط خواهد یافت. اما معتقد نیستم که خشونت مشکلات را حل خواهد کرد. من خواهان آن نیستم که ببینم بودایی‌ها از مسلمانان انتقام می‌گیرند.

وی می‌گوید که بسیاری از نقل و قول‌های آتشینی که به وی نسبت داده شده صحت ندارند.

۱۳۹۲/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...