نسخه چاپی

خجسته

كمیسیون شوراهای مجلس كلیات طرح انتقال پایتخت اداری -سیاسی از تهران را تصویب كرد

رئیس كمیسیون شوراها گفت: كلیات طرح انتقال پایتخت سیاسی و اداری از تهران در جلسه امروز كمیسیون تصویب شد.

به گزارش نما امیر خجسته رئیس کمیسیون شورارها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز طرح انتقال پایتخت از تهران مطرح شد.

وی افزود: هدف از ارائه این طرح در جهت تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت و به منظور بررسی، جمع بندی و اظهار نظر در خصوص تراکم زدایی از تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری آن به جهت سازماندهی شهر تهران است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به مشکلات فعلی شهر تهران، تصریح کرد: معضلات متعدد موجود در شهر تهران در حوزه های ترافیک، امور اجتماعی، زیست محیطی و مسائل امنیتی به نحوی است که لازم است تا راهکاری بلند مدت و کوتاه مدت برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود.

خجسته با اشاره به حضور کارشناسان مربوطه از وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری، مرکز پژوهش‌های مجلس و نهادهای مرتبط با طرح، افزود: در این طرح نظرات کارشناسی نهادهای ذی ربط و نظرات اعضای کمیسیون شوراها اخذ شده و در نهایت کلیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون شوراها به تصویب رسید.

به گفته امیر خجسته، با تصویب نهایی این طرح با تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت، راهبردهای پیشنهادی برای سامان دهی پایتخت و مکان یابی مناسب با حضور نمایندگان ارشد هر سه قوه جمع بندی و اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها همچنین به دیگر دستور‌کار امروز این کمیسیون اشاره کرد و گفت: طرح واگذاری امور اهنمایی و رانندگی کلان شهرها به شهرداری طرحی در راستای دستیابی به مدیریت واحد شهری است. حرکت کشور به سمت استقرار مدیریت یک پارچه شهری از جمله مهمترین سیاستهای کلان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می باشد که برنامه هایی در این حوزه تهیه شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا با استقبال از نهایی شدن این طرح پیشنهاد داد که به صورت آزمایشی این طرح در کلان شهر مشهد عملیاتی شود.

۱۳۹۲/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...