نسخه چاپی

دكتر احمدي‌نژاد در ديدار هيأت وزيران با رهبر معظم انقلاب:

همه اعضای دولت در هر شرایطی در خدمت انقلاب، كشور و رهبری خواهیم بود

رییس‌جمهور از حمایتها، ارشادات، لطف و عنایت حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول فعالیت دولتهای نهم و دهم تشكر و خطاب به مقام معظم رهبری تأكید كرد: همه اعضای دولت در هر شرایطی در خدمت انقلاب، كشور و حضرتعالی خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه يکشنبه در پنجمين روز از ماه مبارک رمضان، در ديدار هيأت وزيران با رهبر معظم انقلاب، پايبندي بر اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي، خدمت بي منت به مردم و پرکاري را از ويژگيهاي برجسته دولتهاي نهم و دهم برشمرد و تأکيد کرد: در طول 8 سال گذشته نسل جديدي از مديران متعهد، مردمي و متخصص به جامعه عرضه شدند.

رييس‌جمهور افزود: در اين دوره سعي کرديم نمادي از مديران انقلابي و اسلامي را که برجسته ترين وجهه آنها خدمت به مردم و احترام به آنها و حمايت از حقوق مردم بود، به نمايش بگذاريم.

دکتر احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: دولتهاي نهم و دهم با تمام توان وارد عرصه خدمتگزاري به مردم شدند و بسياري از کارهاي مانده بر زمين و يا مانده در آرزوها را اجرايي کردند.

محمدرضا معاون اول رييس جمهور نيز در اين ديدار گزارشي از عملکرد اين معاونت در زمينه هاي کنترل بازار، ايجاد اشتغال، حمايت از توليد، هدفمند کردن يارانه ها، مبارزه با مفاسد اقتصادي، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسعه صادرات و تدابير ويژه اقتصادي براي مقابله با تحريم ها بيان کرد.

حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي در اين جلسه با اشاره به بحران اقتصادي جهاني چشم انداز اقتصاد ايران را به رغم اعمال تحريم هاي شديد و فراگير روشن و اميدوار کننده ارزيابي کرد.

وزير اقتصاد با يادآوري تکانه هاي ارزي در سال گذشته، از «اولويت بندي مصارف ارزي»، «راه اندازي مرکز مبادلات ارزي» و «کنترل ورود و خروج ارز به کشور» به عنوان اهم تدابير دولت ياد کرد و درخصوص اقدامات دولت درخصوص کنترل نقدينگي و مهار تورم نيز گزارشي داد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: بخش کشاورزي، حوزه صادرات و بخش هاي گردشگري و بيمه از افزايش نرخ ارز منتفع شدند و کالاهاي وابسته به ارز و واردات تحت فشار قرار گرفتند.

وزير اقتصاد از افزايش شاخص توسعه انساني کشور خبر داد و تأکيد کرد: توليد ناخالص داخلي به مرز يک هزار ميليارد تومان و رتبه ايران به رتبه هفدهمي اقتصاد دنيا رسيد، ذخاير خارجي کشور فراتر از 100 ميليارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجي کشور به 3/14 ميليارد دلار رسيد که معادل يک سوم ميزان بدهي خارجي کشور در سال 84 است.

نامجو وزير نيرو در گزارشي از صنعت آب و برق و اقدامات انجام شده در اين حوزه ها گفت: ظرفيت برق کشور در آغاز دولت نهم 38100 مگاوات بود که اکنون به بيش از 69500 مگاوات رسيده است.

وي با اشاره به ساخت 69 سد ملي در 8 سال گذشته، افزود: ظرفيت حجم ذخاير سدها اکنون به پنجاه و دو و نيم ميليارد متر مکعب رسيده است.

وزير نيرو به کاهش پنج درصد از اوج مصرف برق و دو درصد از مصرف انرژي به واسطه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها نيز اشاره کرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين ديدار گزارشي از رشد شاخصهاي مختلف در دولتهاي نهم و دهم بيان کرد.

رشد 2/7 درصدي سرمايه گذاري، افزايش صد درصدي توليد خودرو، افزايش توليد فولاد به 24 ميليون تن در سال 91 و افزايش توليد سيمان از 33 ميليون به 80 ميليون تن از جمله نکات گزارش آقاي غضنفري بود.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين اعلام کرد توليد محصولات پتروشيمي در 8 سال اخير به 248 ميليون تن رسيده و استخراج مواد معدني 5/2 برابر شده است.

براساس گزارش آقاي غضنفري، صادرات غيرنفتي نيز با احتساب ميعانات گازي در 8 سال اخير با رشد حدود 6 برابري به 215 ميليارد دلار رسيد ضمن اينکه صادرات غيرنفتي در مجموع 22 درصد رشد داشته است.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين از ذخيره سازي اطمينان بخش کالاي اساسي در کشور خبر داد.

دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گزارش خود اين آمارها را بيان کرد:

افزايش اساتيد تمام از 750 نفر به 1400 نفر، جذب هيجده هزار عضو هيأت علمي، افزايش تعداد دانشجويان از دو ميليون و سيصد هزار نفر به چهار ميليون و چهارصد هزار نفر، افزايش دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد از نود و دو هزار نفر به چهار صد و شصت هزار نفر و رشد دانشجويان مقطع دکترا از نوزده هزار نفر به پنجاه و شش هزار نفر.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: تاکنون 45 طرح کلان ملي با همکاري صنعت تعريف شده که در 55 دانشگاه در حال اجرا است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز با ارائه آمار ميزان افزايش تعداد پزشكان عمومي، متخصص، فوق تخصص، دارو ساز، دندانپزشك و پيرا پزشك از ارتقاي شاخص نيروي انساني متخصص خبر داد.

طريقت منفرد تجهيز و بهره برداري از هزار تخت بيمارستاني، افزايش ناوگان اورژانس بيمارستاني، اجراي طرح پزشك خانواده و سرمايه گذاري براي تقويت توليد دارو در داخل را جزو نقاط برجسته بخش سلامت كشور برشمرد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در گزارش خود، قانون حمايت از شركتها و موسسات دانش بنيان و ايجاد صندوق ملي نوآوري را از نكات بارز عملكرد اين معاونت خواند.

سلطانخواه گفت: در حوزه فناوري نانو در منطقه اول و در جهان هشتم هستيم ضمن اينكه در فناوري زيستي نيز در توليد مقاله در منطقه اول و در جهان سيزدهم هستيم و در حال حاضر 207 مركز در حوزه پيشرفته سلولهاي بنيادي مشغول فعاليتند.

وزير جهاد کشاورزي نيز در گزارش خود با اشاره به اجراي طرحهاي آبياري در 830 هزار هکتار از اراضي کشور و انجام عمليات آبخيزداري در 9 ميليون و 190 هزار هکتار از اراضي خاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون، ظرفيت صنايع فرآوري به 24 ميليون و ششصد هزار تن رسيده که با پايان طرحهاي مصوب، اين ظرفيت و همچنين ظرفيت دامي و شيلات کشور افزايش خواهد يافت.

خليليان گفت: در سال گذشته صادرات محصولات کشاورزي، 23 درصد افزايش يافته است.

وزير راه و شهرسازي ساخت 63 هزار و 351 كيلومتر انواع راه در هشت سال اخير را تحول در حوزه زير ساخت دانست.

نيكزاد همچنين از اتمام مقاوم سازي يك ميليون و 600 هزار مسكن روستايي و اجراي هشت هزار و 878 طرح هادي در روستاها خبر داد و خاطر نشان كرد: اجراي مسكن مهر، آثار مثبتي در رفع مشكل مسكن در شهرهاي مختلف به همراه داشته است.

مديرعامل صندوق توسعه ملي در اين جلسه با استناد به گزارشهاي مجامع اقتصادي جهاني، اجراي قانون هدفمندي در ايران را الگويي موفق براي ديگر کشورها خواند.

فرزين مديريت مصرف انرژي را از جمله اهداف تحقق يافته هدفمندي خواند و گفت: تا پايان سال 91، بالغ بر 32 ميليارد دلار در مصرف حاملهاي انرژي صرفه جويي شده است.تأثير مثبت پرداخت يارانه ها در اوضاع اقتصادي خانوارها بويژه در روستاها و کنترل قاچاق حاملهاي انرژي از ديگر مسائلي بود که آقاي فرزين به آنها اشاره کرد.

مديرعامل صندوق توسعه ملي گفت: در عرض 2 سال موجوديت اين صندوق، با 52 ميليارد دلار ذخيره به رتبه بيستم در ميان صندوقهاي توسعه ملي در جهان رسيده ايم.

بهمني رييس کل بانک مرکزي در گزارش خود با اشاره به مجموعه اي از محدوديت هاي خارجي و تحريم ها گفت: با وجود همه اين فشارها، ذخاير ارزي کشور در سالهاي اخير به بيش از يکصد ميليارد دلار افزايش يافته، ضمن آنکه توانسته ايم 5/27 ميليارد دلار از بدهي هاي خود را کاهش دهيم.

وي مهار تورم در عدد 5/30 درصد با وجود افزايش سه برابري نرخ ارز و کاهش نقدينگي به عدد 8/30 درصد را از جمله اقدامات بانک مرکزي برشمرد.

بهمني همچنين به پيشرفتهاي سيستم بانکي در نظام پرداخت و بانکداري الکترونيک اشاره کرد.

وزير نفت نيز ظرفيت گاز قابل استحصال كشور را 3/3 تريليون متر مكعب اعلام كرد و افزود: 2200 جايگاه CNG هم اكنون در حال بهره برداري است.

قاسمي با اشاره به افزايش صادرات محصولات پتروشيمي و 60 واحد پتروشيمي در حال ساخت در كشور، خط لوله اتيلن غرب از عسلويه تا تبريز را طولاني ترين خط اتيلن دنيا خواند.

وزير نفت توجه به ميادين مشترك نفت و گاز را جزو اولويت هاي دولت بيان كرد و افزود: برغم تحريم صادرات نفت و پتروشيمي به 30 كشور در حال انجام است و ايران تا سال آينده به صادر كننده بنزين تبديل ميشود.

حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گزارش خود به تأسيس معاونت قرآن و عترت و افزايش مؤسسات قرآني به دو هزار مؤسسه و برپايي جشنواره هاي قرآني و همچنين حمايت از فعاليتهاي فرهنگي مساجد اشاره کرد.

تأسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، تأسيس بنياد ادبيات داستاني و بنياد ملي مد و لباس از جمله اقداماتي بود که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به آنها اشاره کرد و افزود: در حوزه مطبوعات اکنون بيش از 5 هزار نشريه منتشر مي شود.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...