نسخه چاپی

شهر حقوقدان پرور ایران كجاست؟

یك شهر كوچك در استان مازندران، دونماینده در بین حقوقدانان شورای نگهبان دارد.. شهری كه قدیمی ترین و جدیدترین اعضای حقوقدان شورای نگهبان، منتسب به آن هستند.

به گزارش افکارنیوز، حالا جدیدترین و قدیمی ترین حقوقدان شورای نگهبان همشهری اند.زادگاه «محمدرضا علیزاده» و «سام سوادکوهی» شهر کوچکی است که حالا این دو حقوقدان شاغل در یکی از عالی ترین نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران از آن شهر به ساختمان شورای نگهبان وارد شده اند.
«سوادکوه» شهری کوچک در جنوب استان مازندران است که بر اساس آخرین سرشماری عمومی کشور تنها ۶۸ هزار و ۲۸۶ نفر جمعیت دارد. مساحت سوادکوه ۲۰۷۸ کیلومتر مربع است و با ترا کم نسبی جمعیت ۹/۳۲ نفر در هر کیلومتر مربع مساحت، دارای پائین ترین میانگین تراکم جمعیتی در سطح شهرستانهای استان مازندران است.
«محمدرضا علیزاده» که با حضور در در چهاردوره اخیر شورای نگهبان (دوره دوم تا به حال) قدیمی ترین و باسابقه ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان است، قائم مقام دبیر شورای نگهبان هم هست. علیزاده سال ۱۳۳۰ در سوادکوه متولد شده است.مدرک کارشناسی ارشد حقوق دارد و در سوابق کاری اش می توان عناوینی همچون معاون رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، معاون بازرسي كل كشور، دادستان انقلاب اسلامي قائمشهر و مديركل ارزشيابي قضات را دید.

«سام سوادکوهی» هم که دیروز با کسب رای اعتماد مجلس به عنوان جدیدترین عضو شورای نگهبان به جمع حقوقدانان این شورا پیوست، متولد ۱۳۳۶ است.او لیسانس قضائی را از دانشگاه تهران گرفت. فوق لیسانس حقوق خصوصی را در دانشگاه شهید بهشتی به پایان برد و مدرک دکتری در حقوق را از دانشگاه ژان مونه فرانسه دریافت کرد. سوادکوهی سال ۱۳۷۹ وارد دادسرای دیوان عالی کشور شد و در سمت دادیار و عضو معاون در شعب دیوان عالی کشور و در نهایت بیش از هفت سال به عنوان مستشار دیوان عالی کشور به فعالیت پرداخت. او هم اکنون استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هم هست.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...