نسخه چاپی

اثر مشترك ناظری و چكناواریان منتشر می‌شود

عکس خبري -اثر مشترك ناظري و چكناواريان منتشر مي‌شود

آلبوم تصویری اجرای اركستر فیلارمونیك ارمنستان با رهبری «لوریس چكناواریان» و خوانندگی «شهرام ناظری» دهم اردیبهشت سال جاری روانه بازار موسیقی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اثر مشترك «لوریس چكناواریان» و «شهرام ناظری» اجرایی بود كه چند سال پیش در تهران و در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد. در این اجرا چكناواریان برخی از قطعاتی را ناظری در گذشته اجرا كرده بود را بار دیگر برای نواختن با اركستر تنظیم كرد.

انتشارات آوای باربد، پس از گذشت چند سال از اجرای این كنسرت لوح فشرده تصویری آن را به صورت نسخه اصلی روانه بازار موسیقی می كند.

این لوح فشرده شامل قطعاتی با اشعار فارسی و كردی است كه برای اجرا با اركستر فیلارمونیك تنظیم شده است.

براساس این گزارش، در تنظیم این قطعات تلاش شده است حس و حال موسیقی ایرانی در قالب موسیقی بین الملل حفظ شود.

پیش از این نسخه غیرمجازاین اجرا منتشر شده بود كه انتشار نسخه اصلی این قطعات با كیفیت بسیار بالا توسط آوای باربد می تواند علاقمندان موسیقی را برای خرید آن تشویق كند.

چكناواریان بیش از ۷۵ اثر شامل سمفونی، اپرا، موسیقی مجلسی، كنسرتو برای پیانو، ویلن، گیتار، ویولن سل و پیپا، موسیقی باله، آثاری برای گروه كر، یك ركوئیم، و یك اوراتوریو و بیش از ۴۵ موسیقی فیلم دارد.

ناظری نیز از خوانندگان صاحب سبك موسیقی ایرانی است كه در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده ‌است.

وی طی ۳۰ سال فعالیت توانسته سبك جدیدی از موسیقی كه آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است را به وجود آورد. ناظری علاوه بر بهره گیری از شعرهای مولوی در زمینه استفاده و استوارسازی شعر معاصر پارسی بر روی موسیقی سنتی ایرانی نیز پیشرو بوده‌است. وی تاكنون بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی منتشر كرده‌است.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...