نسخه چاپی

حمله نتانیاهو به روحانی

بنیامین نتانیاهو مرد همیشه خشمگین دولت های رژیم اسرائیل، این بار بر حسن روحانی رئیس جمهور ایران خشم گرفته است. وی همچنین مثل دفعات پیشین از شمارش معكوس نام برده است و گفته كه هر چه وی می كشد از دست ایران است!

به گزارش نما بر اساس گزارشی که «واشنگتن پست» منتشر کرده است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «ای بی اس نیوز» گفته است که جامعه جهانی وقتی به مساله برخورد با آنچه که وی آرزوهای هسته ای ایران نامیده، می رسد، هیچ ضرورت و عجله ای در خود نمی بیند.

وی ادامه داده است که مسائل مختلفی که در منطقه به وجود آمده،باعث شده که تمرکز غرب بر روی ایران کم رنگ شود و ایران هم به تدریج به سمت ساختن بمب حرکت کند. نتانیاهو همچنین گفته است که همه مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم از حکومت ایران در منطقه ناشی می شود و در صورتی که ایران به بمب هسته ای دست پیدا کند، دنیا و ایالات متحده آمریکا باید منتظر یک دگرگونی جدی باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه شمارش معکوس شروع شده است گفت که ما در مقایسه با ایالات متحده به ایران بسیار نزدیک هستیم و طبیعا از آمریکا آسیب پذیر تر هستیم و همین باعث می شود که ما این حق را داشته باشیم که برای مقابله با ایران هسته ای بسیار زودتر از آمریکا دست به کار شویم.

وی همچنین به انتقاد از حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران پرداخت. کسی که ایالات متحده آمریکا وی را شخصیتی میانه رو تر از زئیس جمهور کنونی ایران دانسته و درباره وی اظهار خوشبینی کرده است. ناتنایاهو درباره رئیس جمهور جدید ایران گفته است که او گرگی در لباس میش است که مدام می خندد اما بمب هسته ای می سازد.

نتانیاهو در درون سرزمین های اشغالی و در ارزیابی های سران سیاسی این رژیم شخصیتی تندرو و افراطی محسوب می شود. شخصیت های افراطی برای موفقیت در برابر آنچه آن را دشمن خود تلقی می کنند، نیاز به افراط از سوی دیگر دارند تا با استفاده و بهانه جویی از افراط طرف مقابل، بتوانند علیه دشمن خود با توانایی که در عرصه رسانه های بین المللی و گروه های فشار دارند، اجماع بین المللی ایجاد کنند.

ظاهرا عدم افراطی گری در شعار و عمل در سوابق حسن روحانی، نتانیاهو را برای ایجاد اجماع علیه ایران در سالهای آینده ناامید کرده است که اینگونه احساسی و از روی خشم به رئیس جمهور ایران حمله کرده است. تجربه نشان داده است که هر گاه در سیاست خارجی ایران منطق همراه با صلابت حکمفرما شده است، دست مقامات رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل برای اقدام علیه ایران کوتاه مانده است.

عقلانیت همراه با صلابت در عرصه سیاست خارجی، نیاز امروز و سالهای آینده کشور است که دلسوزان و نخبگان باید به دنبال تحقق آن در این عرصه باشند.
منبع: تابناک

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...