نسخه چاپی

روند افزایش دما تا سه‌شنبه

كارشناس اداره كل هواشناسی اردبیل از افزایش نسبی دمای هوا در استان اردبیل تا نیمه هفته جاری خبر داد.

علی دولتی‌مهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: روند افزایش دمای هوا که از دو روز پیش شروع شده همچنان ادامه داشته و در اغلب نقاط استان اردبیل افزایش دمای هوا و کاهش ناپایداری‌ها را شاهد می‌باشیم.

وی با بیان این‌که امروز دمای هوا در اردبیل به حدود 22 درجه رسیده است، تصریح کرد: این افزایش دما در این فصل از سال برای شهرستان سردسیر اردبیل کم سابقه است و به نظر می‌رسد از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و هوای بهاری بر جای‌جای استان اردبیل حاکم شده است.

دولتی‌مهر با یادآوری این‌که از روز سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی تراکم ابر، مه و بارش‌های پراکنده‌ای را در ساعت عصرگاهی شاهد می‌باشیم، خاطر نشان کرد: با نفوذ این سامانه از گرمای هوا کاسته شده و هوا خنک‌تر می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در اغلب مناطق استان هم اکنون آسمان صاف همراه با وزش باد محلی است که در شهر اردبیل امروز مردم هوای مطبوع بهاری را تجربه کردند.

وی در ادامه بیان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی در برخی از مناطق استان اردبیل عملیات کشت برخی از محصولات بهاری شروع شده و همچنان نیز این وضعیت ادامه می‌یابد.

اما جاری شدن سیل در بخشی از مناطق شهرستان نمین به دنبال ذوب شدن برف خساراتی را به خطوط انتقال آب نمین وارد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان این سیل که بر اثر طغیان رودخانه قره‌سو رخ داده است خساراتی به خط انتقال آب قره‌چناق نمین وارد کرده و سبب قطع شدن جریان آب شرب این شهرستان شده است.

عبدالحسین حسن‌زاده از تلاش پیگیرانه پرسنل آبفای استان برای حل مشکل قطعی آب خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار مناسب برای خط انتقال آب شرب نمین مطالعات مورد نظر انجام شده و اقدام پیشگیرانه انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: تلاش برای حل مشکل قطعی آب همچنان ادامه دارد و میزان خسارات وارده به منطقه بعد از نظر کارشناسان اعلام می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...