نسخه چاپی

پیش بینی وضعیت مسكن بعد از ماه مبارك رمضان

با وجود گذشت چند روز از ماه مبارك رمضان، بازار مسكن همچنان در ركود است اما كارشناسان از برخی تغییرات و نوسانات در قیمت مسكن پس از این ماه خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، ماه رمضان معمولا همراه با رکود بازار همراه است، امسال هم به مانند سال‌های گذشته این اتفاق در بازار مسکن رخ داد ولی به نسبت سا‌لهای‌ گذشته این رکود کمتر رخ نموده است.

بنا بر گفته فعالان حوزه مسکن خرید و فروش در ماه‌مبارک رمضان جاری به نسبت سا‌لهای گذشته بسیار بیشتر انجام می‌شود ولی باز هم بنا بر سنت ماه رمضان به نسبت بقیه ما‌هایی سال رکود کمی در بازار وجود دارد.

البته گفتنی است که این رکود به قیمت بالای آپارتمان‌ها هم بی‌ارتباط نیست که در کنار این ماه تعداد معاملات مسکن را کاهش داده است اما پیش بینی کارشناسان بازار مسکن حاکی از آن است که قیمتها پس از ماه رمضان دچار تغییرات و نوساناتی خواهد شد.

براین اساس، قیمت ملک و آپارتمان در اغلب شهرهای بزرگ به خصوص تهران که متاثر از بازار پولی و مالی کشور است با هرگونه افزایش و یا کاهش قیمتها در دیگر بازارها دستخوش تغییر می شود، بنابراین با افزایش جهانی نرخ سکه و طلا در هفته گذشته و تاثیر آن بر بازار داخلی در کنار تقاضای روز افزون مسکن در کشور، آینده متغیری را برای بازار مسکن پیش‌بینی‌ می‌کنیم.

به‌طور حتم بازار دستخوش تغییراتی خواهد شد

مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت بازار اظهار داشت: فعلا بازار خرید و فروش با رکود همراه است تنها کسانی که نیاز به خرید و فروش دارند به این کار مشغول هستند، با این حال در آینده بطور حتم بازار دستخوش تغییراتی خواهد شد.

این کارشناس ادامه داد: هرساله در ماه مبارک رمضان شاهد رکود بازار مسکن هستیم که این موضوع در پایان این ماه به حالت قبل بازمی گردد اما رونق معاملات وابسته به قیمت مسکن نیز هست، زیرا هرچه قیمتها بالاتر باشند قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، بازار مسکن پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به یک ثبات نسبی رسیده، ثباتی که ابتدا بخش خرید و فروش را تحت تاثیر قرار داد و هم‌اکنون در بازار اجاره‌بها نیز خودی نشان می‌دهد، اما به نظر می‌رسد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان این بخش دچار رکود شده است. موضوعی که باعث توقف رشد نرخ اجاره‌بها و ثبات آن در غیاب وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی این بخش شده است.

در حال حاضر قیمت‌ها بیشتر براساس میل صا‌حبخانه‌ها تعیین می‌شود تا ارزش واقعی مسکن و یا فرمول تعیین اجاره.
به‌هر حال براساس پیش‌بینی کارشناسان بعد از ماه مبارک رمضان قیمت‌ها دچار تغییر و شاید حتی افزایش شود. به‌هر حال کارشناسان توصیه‌ می‌کنند که مسوولان برای کنترل بازار نظارت بیشتری داشته باشند.

۱۳۹۲/۴/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...