نسخه چاپی

دكتر وثوقي فرد:

زلزله موهبت الهی است!

با وقوع زلزله آب های زیر زمینی به سطح زمین نزدیك می شود، معادن گرانبها به لایه های بالای زمین منتقل میشود و این ها همه نعمت است.

به گزارش نما به نقل از معماری نیوز، دکتر وثوقی فرد، فوق دکترای زلزله از دانشگاه برکلی امریکا و دبیر انجمن LSF ایران که در حال حاضر کارشناس ارشد یونسکو نیز می باشد؛ به تشریح راهکارهای مقابله با زلزله پرداخت.

وی زلزله را یک موهبت الهی دانست و گفت: با وقوع زلزله آب های زیر زمینی به سطح زمین نزدیک می شود، معادن گرانبها به لایه های بالای زمین منتقل میشود و این ها همه نعمت است، اما چون ما انسان ها راهکارهای مقابله با این رخداد طبیعی را بلد نیستیم، دچار صدمات جانی و مالی فراوانی می شویم و این قصور انسان هاست.

دکتر وثوقی فرد در پاسخ به سوال خبرنگار "معماری نیوز" اجرای بسیار نادرست سازه ها را دلیل اصلی تلفات جانی و مالی دانست.

دکتر وثوقی فرد، در اکثر حوادث طبیعی بزرگ دنیا مانند حادثه تسونامی، زلزله گوبه ژاپن، و زلزله بزرگ بم حضور داشته و از نزدیک تمام این حوادث را لمس کرده است.

زلزله یک دانشگاه بزرگ است

کارشناس ارشد یونسکو، به تمامی متخصصان و فعالان توصیه کرد که حتما در مکان هایی که زلزله رخ می دهد حضور پیدا کنند، چون بعد از حادثه زلزله، آن مکان تبدیل به یک دانشگاه بزرگ می شود و درس های بسیار زیادی میشود آموخت که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود.


نیاکان ما، از روش سبک سازی استفاده می کردند
دبیر انجمن LSF ایران، به گذشته بسیار درخشان کشورمان اشاره کرد و افزود: ما در گذشته آثار بسیار ارزشمندی را بنا کردیم. برای مثال در سازه تخت جمشید، از پرلیت که یک متریال صد در صد ایرانی است برای سبک سازی سازه استفاده شده است و مقایسه جال با گذشته، در اجرای سازه برای ما بسی جای افسوس دارد

۱۳۹۲/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...