نسخه چاپی

حاشیه سازی هزار میلیاردی دولت به نفع جام‌جم!

نباید مصالح كشور را به خاطر یك معامله سبك سیاسی دستخوش تحول كرد و حاتم بخشی احمدی‌نژاد به رسانه ملی این شائبه را تقویت می كند كه این اقدام ، جبران تقدیر ضرغامی از وی و همچنین حمایت های بی بدیل رسانه ملی در 8 سال گذشته از دولت احمدی نژاد است و حتی محتمل است با ملغی شدن این مصوبه در دولت آینده ، عملا دولت دهم این نهاد انقلابی را در مقابل دولت یازدهم قرار داده باشد

محمود احمدی نژاد و عزت الله ضرغامی این روزها روابط خوبی با یکدیگر برقرار کرده اند، هرچند روابط صداوسیمای ضرغامی و دولت احمدی نژاد از آغاز هم نسبت به روابط دولت های قبل با روسای رادیو و تلویزیون متفاوت و ممتاز بوده است.


به گزارش خبرنگار اعتدال، همین چند روز پیش بود که صداوسیما برای رئیس دولت نهم و دهم مراسم بزرگداشت با شکوهی برگزار کرد و ضرغامی سخنرانی ویژه و تمجید خارق العاده ای در وصف احمدی نژاد انجام داد و کار را بدان جا رساند که گفت: «احمدی‌نژاد به سرعت موفق شد پس از انتخاب شدن به ریاست جمهوری به شخصیتی محبوب و سنبلی برای مقاومت در سطح جهان مطرح شود».



آنقدر این سخنان و مجیزهای ضرغامی تعجب برانگیز بود که آیت الله محقق داماد از روحانیون خوشنام، در مراسم بزرگداشت استاد درایتی، زبان به انتقاد از تمجید گویی رئیس تنها رسانه تلویزیونی داخلی پرداخت. البته باید همان موقع حدس زده می شد که این مجیزها در ازای صله خواهد بود. اما کسی فکر نمی‌کرد که صله این سخنان چاپلوسانه بیش از هزار میلیارد تومان باشد.


علاوه بر نقل صله و مجیزی که بین احمدی نژاد و ضرغامی رد و بدل شده است، برخی کارشناسان مدعی هستند برخی مدیران دولت دهم با استعانت از تئوری «سرزمین سوخته» سعی دارند کار را بیش از برای دولت یازدهم سخت تر کنند و واگذاری غیر ضرور نمایشگاه بین المللی تهران را به سازمان صدا و سیما را در راستای بحران سازی برای دولت بعدی می‌دانند.


این در حالی است که 4 سال پیش نیز هیات دولت در مصوبه ای این زمین ها را بابت بدهی به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار کرده بود که این تصمیم بسیار جنجال ساز شد و بازرگانان و فعالان اقتصادی و همچنین وزارت بازرگانی وقت، معتقد بودند که این محل باید در زمینه بازرگانی و تجارت به کار گرفته شود و دولت باید در واگذاری آن، حساسیت به خرج دهد. در نهایت نیز آن مصوبه ابطال شد و دولت سهام چند شرکت پتروشیمی را با رد دیون به ساتا واگذار کرد تا بار دیگر نمایشگاه ها به دولت بازگردد اما این بار هم مصوبه دولت، نهادی دیگر را نشانه رفته است.


اما هفته قبل معاون اول رئیس‌جمهور از واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما خبر داد. محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت تصویب کرد کل زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی که در مجاورت سازمان صدا و سیما است، به این سازمان واگذار شود. البته آقای رحیمی هیچ اشاره نکرد که دولت این حاتم بخشی از اموال بیت المال را به چه دلیل خاص و ضروری انتخاب کرده است. هر چند آنچه که در دولت نهم و دهم زیاد ملاک نبود، منطق و کار کارشناسی برای اتخاذ تصمیمات بود.


اما در مورد این حاتم بخشی شاهانه احمدی نژاد در آخرین روزهای ریاست جمهوری نکاتی چند قابل ذکر است:


1- این اقدام دارای هیچ محمل قانونی نیست و چنانچه متوقف نشود، احتمالا از سوی هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین نقض خواهد شد.


2- نباید مصالح کشور را به خاطر یک معامله سبک سیاسی دستخوش تحول کرد و حاتم بخشی احمدی‌نژاد به رسانه ملی این شائبه را تقویت می کند که این اقدام ، جبران تقدیر ضرغامی از وی و همچنین حمایت های بی بدیل رسانه ملی در 8 سال گذشته از دولت احمدی نژاد است و حتی محتمل است با ملغی شدن این مصوبه در دولت آینده ، عملا دولت دهم این نهاد انقلابی را در مقابل دولت یازدهم قرار داده باشد و این درحالی است که گفته می شود بخشی از این زمین ها وقف آستان قدس رضوی است و دولت نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند.


3- همگان به یاد دارند که احمدی نژاد در اولین روزهایی که بعد از خرداد 84 به عنوان منتخب ملت برگزیده شد از رئیس جمهور وقت خواست که از هرگونه تصمیم بلند مدت (مانند انتصاب سفرای جدید) که ممکن است بر تصمیمات بلند مدت دولت آتی را تحت الشعاع قرار دهد پرهیز کند. شاید لازم باشد به آقای رئیس جمهور یادآوری شود حضرتعالی کمتر از 20 روز دیگر در پاستور حضور دارید و امکان تصمیمات کلان و در این سطح را بهتر است به دولت بعد واگذار نمایید.


4- طبق قانون اگر فردی در حال فوت باشد مثلا در کما باشد یا در بستر مرگ آرمیده باشد، هیچ کس توان تعیین تکلیف برای مال و اموالش را ندارد. زیرا از یک سو فرد زنده است ولی خود به دلیل ناتوانی نمی تواند در اموال خود دخل و تصرف کند، وراث نیز به دلیل حضور صاحب اموال حق دخل و تصرف در اموال را ندارند، زیرا هنوز وارث نشده اند و در آستانه وارث شدن هستند. از سوی دیگر به دلیل بلاتکلیف بودن وضعین مالک، وکیل نیز نمی‌تواند به نفع وارث وکالت کند یا به نفع مالک.

پس اگر محتضر و منتظر الموت و حتی وکیلش در اموال شخصی ناچیز توان تصرف ندارد، چگونه دولتی که کمتر از 20 روز بر مسند قرار دارد می تواند تصمیمی تا این حد بزرگ و تاثیرگذار بگیرد. لذا بهتر است ارگان‌هایی مانند صدا و سیما از هم اکنون خود را وارد حاشیه با دولت آینده نکنند و به حق خود قانع باشند.



گفتنی است محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی در شمال تهران، حدود 850 هزار مترمربع است که در سال ۱۳۳۸ تاسیس شده در سال ۱۳۴۸ اولین نمایشگاه بین المللی خود برگزار کرده است.

۱۳۹۲/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...