نسخه چاپی

عصبانيت سايت توكلي، از تعاريف بلاتشبيه رهبر انقلاب از دولت احمدي نژاد

آقای توكلی، لطفا كركره سایت خود را پایین بكشید

بهزاد مهرکش در برنا نوشت:

شاید همان روزی که احمد توکلی، با وجود ورود رهبر انقلاب در بحث سئوال از رئیس جمهور، در برنامه تلویزیونی با اصرار بر تایید موضع قبلی خود بر این کار، چهره خود را مکدر تر از گذشته کرد و آن را به اختلاف نظر کارشناسی با رهبر انقلاب تعبیر نمود، بایستی ما هوی این تحصیل کرده انگلستان و شیفته جبران خسارات این هشت سال به قول خودش، به مردم معرفی می شد، و همانجا این سئوال از ایشان پرسیده می شد که این چه اختلاف نظری است که بعد از حکم حکومتی، کماکان بر تایید آن پافشاری داشته و به طور علنی از تریبون ملی دوباره آن را مطرح می کند.

کسی که عبارت تمکین به حرف رهبر انقلاب را بر زبان می آورد، اما حاضر نیست قبول کند در این زمینه دچار اشتباه شده است و موضع قبلی خویش را مجدد تکرار می کند.
بله درست است که رهبری عزیز فرمودند اختلاف نظر کارشناسی به معنای مخالفت با ولایت نیست، اما پذیرش اشتباه از دوستانی که باعث شدند وقت مجلس گرفته شده و رهبر انقلاب از خود هزینه کنند، مهمی است که عملا در بین بسیاری از سیاسیون جایگاهی ندارد.

مبرهن است که مواضع عجیب و دور از حق و فرا سیاه نمایی از سوی وی و سایت الف، مطلبی نیست که قابل انکار باشد و یا اهالی رسانه آن را تایید نکنند و به عبارت دیگر اکنون این سئوال در برخی اذهان شکل گرفته که با اتمام دولت احمدی نژاد، گردانندگان این سایت که رکورد تخریب و سیاه نمایی علیه دولت را از دیگر رقبا ربوده اند، وقت و اوقات خود را که ظاهرا به تفریح رسانه ای بیشتر شبیه بوده، چطور خواهند گذراند.

موید این ادعا تیترهای یکی در میان سایت الف در حمله به دولت و عدم بیان کوچکترین نقطه قوت از دولت، خصوصا در سال های اخیر است. شاید بهترین پاسخ به این خروجی، بیانات رهبر معظم انقلاب باشد که علت اصلی فشارها به دولت در شش هفت سال گذشته و خصوصا در دو سه سال اخیر را پیشرفت های آن دانستند. پیشرفت هایی که ظاهرا آقای توکلی و دوستانشان می بینند اما نمی خواهند بیان کنند، اگرچه این از افتخارات احمدی نژاد است که این تحصیل کرده انگلستان، نه تنها از او و دولتش تمجید نکند بلکه تبری نیز بجوید.

تخریب و حمله به احمدی نژاد که ظاهرا به صورت یک وظیفه دیکته شده برای گردانندگان سایت الف تعریف شده در روزهای پایانی دولت احمدی نژاد شتاب تازه ای گرفته است و کار را تا جایی پیش برد تا به صورت کاملا آماتوری و غیر حرفه ای، بیانات رهبر انقلاب در آخرین دیدار با هیات دولت را نیز به نفع تخریب های خود مصادره کرده و در یک مقایسه کاملا بچه گانه، بیش از پیش نیت خود در این چند سال را آشکار نماید. اگرچه اگر خلاف چنین عملی سر می زد جای تعجب بود آن هم از سایتی که روزی در خدمت سخنگوی کاخ سفید قرار گرفته است و مدیریت آن را نیز مرد مدعی قانون تعیین می کند. کسی که روزی در نطق خود در مجلس خطاب به دولت می گوید: مجلس دیگر کوتاه نمی آید و یک نفر نیست به او بگوید جنابعالی به چه حقی از قول مجلس حرف می زنی و یا اینکه اصلا به چه حقی اگر خلافی صورت گرفته، کوتاه آمده اید؟ و با امثال چنین اعمال و ادعاهای خلاف قانون، سال هاست دولت احمدی نژاد را به قانون گریزی متهم می کنید.

سایت الف، همانطور که در بالا گذشت در مطلبی با عنوان: مقایسه بیانات رهبر انقلاب در دیدار پایانی با سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد، این بار در اقدامی تامل برانگیز اقدام به سیاه پروری یا ابداع سیاه نمایی علیه دولت نموده است. کاربد این دو عبارت، از آن جهت است که تخریب و سیاه نمایی تعریف مشخص دارد اما این حرکت آنقدر مشمئز کننده است که نیاز به ذهن بسیار خلاقی در جهت منفی نگری دارد تا بتواند حتی حرف های رهبر انقلاب را نیز در جهت نیت های سوء خویش به کار گیرد، و از این باب می توان از توکلی در خصوص انتخاب تیم رسانه ای انقلابی! تشکر کرد.

متن خبر الف را از اینجا مشاهده کنید.

الف در این یادداشت با کنار هم قرار دادن صحبت های رهبر انقلاب در آخرین دیدار خود با هیات دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد، با نادیده گرفتن تعاریف و عبارات بی سابقه از رهبر انقلاب در خصوص دولت احمدی نژاد که در گذشته نیز به وفور بیان کرده اند، در یک نتیجه گیری که بیشتر مناسب برای سن گروه الف و متناسب با نام این سایت می باشد، آورده است:

نتیجه پایانی: رهبر معظم انقلاب در دیدار پایانی با دولت احمدی‌نژاد، بر خلاف دولت‌های هاشمی و خاتمی، مستقیماً درباره رئیس‌جمهور، اظهارنظر نفرمودند و این نکته‌ای است که هواداران افراطی دولت احمدی‌نژاد باید به دلایل آن فکر کنند.

تا همینجای کار و استناد به این روایت که فرمود: "العاقل یکفی باالاشاره"، کافیست تا مخاطب برداشت مطلوب را داشته باشد، اما تنها به منظور بسط بیشتر این مطلب، ذکر این نکته را به این تحصیل کرده انگلستان و دوستانش لازم میدانم که اگر دقتی حتی گذرا به هر سه بیان رهبر انقلاب داشته باشند، کاملا مشهود است که در بیانات با هیات دولت هاشمی و خاتمی، حتی کوچکترین اشاره ای به احیا که بماند حتی بیان ارزش های انقلابی در آن دوران نکرده اند. آقای توکلی، ارزش های انقلاب یعنی چیزی که ما به خاطرش قیام کردیم و انقلاب کردیم و البته بعدا شما در همین انقلاب بورس تحصیلی خارج از کشور گرفتید، آن هم کشوری به قول خوتان با اعتبار بالا یعنی بریتانیا ! یادتان که هست با دست خط خودتان مورخ ‌٢٥ /‌٨ /‌٧١ خطاب به آقای دکتر معین وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی نوشتید: «چون در خرداد سال آینده دوره کارشناسی را در رشته اقتصاد نظری به پایان می‌رسانم مصمم هستم اگر امکان فراهم شود ادامه تحصیل را در دوره کارشناسی ارشد در یکی از کشورهایی که از اعتبار بالا برخوردار است انجام دهم، مقتضی است در این زمینه مساعدت فرمایید.
بیان این یاداوری، فقط تلنگری بود و امیدوارم به شما قدری برخورده باشد اگرچه بعید به نظر می رسد.

صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت هاشمی و خاتمی صحبت هایی کلی و غیر قابل قیاس با تاییدات ایشان در دیدار با دولت احمدی نژاد است و آن جا آقا خطاب به هر دو رئیس جمهور فرموده اند من همواره برای شما دعا می کنم و با این حساب، بایستی به من حق بدهید که اینطور نیز برداشت کنم که در بسیاری از مواقع برای کسی دعا می کنند که در خطر مسیر انحراف است تا به راه حق بازگردد. حتما شنیده اید که پیامبران مداوم برای قوم خویش دعا می کردند و در آخر هم بسیاری از آن ها به عذاب الهی گرفتار شدند.

آقای توکلی شما و دوستانتان ظاهرا فراموش کرده اید که مشی رهبری بر اساس گفته خودشان دفاع از همه دولت ها است، اما در خصوص دولت احمدی نژاد فرمودند من به طور خاص از این دولت حمایت می کنم.

شما را چه شده است که تاییدات چندین باره رهبر انقلاب در خصوص دولت تا این حد خشمگینتان کرده که مجبور شدید وقتی کفگیر تخریبتان به ته دیگ خورد، با تفسیر ناصحیح حرف های صریح رهبر انقلاب و با روشی جدید، اینبار با دست توسل به تایید آقایان خاتمی و هاشمی، به شخص احمدی نژاد حمله کنید.

اگرچه اگر کمی چشم های خفته در خواب عمیق خود را باز می کردید، به جای مواضع این چند ساله خود در سیاه نمایی علیه دولت و انحرافی خواندن آن، که بر خلاف تاییدات رهبر انقلاب بوده است، تعاریف و القاب ویژه ایشان برای دولت و شخص رئیس جمهور را درک می کردید.

ظاهرا یادتان رفته است که بعد از 35 سال از تاریخ انقلاب برای نخستین بار توسط ولی فقیه زمان، رئیس جمهور فعلی شاخصی شد برای انتخاب رئیس جمهور بعدی. تنها توصیه به آقای توکلی برای عدم تکرار این مسائل و حفظ آبروی ایشان، اینست که کرکره سایتشان را پایین بکشند، چرا که خود به خواب زده را امیدی نیست و حقیقتا دعا میکنم که کار به جایی نرسد که تیتر یادداشت هایم را در این موارد، این عبارت انتخاب کنم:" صم بکم عمی فهم لا یرجعون."


۱۳۹۲/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...