نسخه چاپی

عضوسابق كميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با نما:

بیمه‌ها در حال حاضر معضل درمان در كشور هستند

عکس خبري -بيمه‌ها در حال حاضر معضل درمان در کشور هستند

پرداخت یارانه دارو طبق آنچه كه مسئولان وزارت بهداشت وعده می دهند اگر با برنامه ریزی و كار كارشناسی باشد می توان مفید بخش باشد مهم نیست این یارانه از سوی وزارت بهداشت به بیمه ها داده شود یا مردم ، مهم این است كه مردم در این فرآیند دچار چالش نشوند.

به گزارش نما ، حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در روزهای اخیر از واریز یارانه دارویی به حساب بیماران خبر داد ، یارانه ای وعده داده شده از سوی وزیر بهداشت قرار بود از روز شنبه به حساب بیماران واریز شود ، حال آنکه مدتی پیش بحث بر سر نحوه پرداخت یارانه دارو و تصمیم درباره واریز این مبلغ به حساب بیمه‌ها به جای واریز مستقیم به حساب بیماران در کشور خبر ساز شده بود.

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس هشتم شورای اسلامی در گفتگو با نما درباره تصمیم مسئولان وزرات بهداشت برای پرداخت یارانه دارو به بیماران اعلام کرد: باید به بیماران که دچار بیماری های سخت و صعب العلاج هستند در این شرایط یارانه دارویی پرداخت شود، مسولان وزارت بهداشت باید با درنظر گرفتن صلاح بیماران در این زمان سیاست های خود را اجرایی کنند.
گفته می شود بیمه‌ها در حال حاضر معضل درمان در کشور هستند، زیرا به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی بدهکار هستند ، تیم های کارشناسی وزارت بهداشت و مجلس ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کردند امروز شاهد هستیم مسئولان وزات بهداشت در روزهای آخر فعالیت دولت طرح های جدیدی را برای ارائه خدمات به بیماران ارائه می دهند البته باید منتظر نتایج این طرح باشیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم شورای اسلامی تاکید کرد: هدف قانون برنامه پنجم در کشور این بود که بیماران هزینه های کمتری برای درمان پرداخت کنند و سهم بیمار به 30 درصد برسد اما در عمل شاهد تحمیل هزینه های گاها گزاف بر روی دوش بیماران هستیم ، دولت در سالهای گذشته در زمینه پرداخت بودجه به بخش سلامت عملکرد ضعیفی داشته و ما شاهد بوجود آمدن آسیبهای جدی ،و تحمیل شرایط سختی برای برخی بیماران بودیم.
پرداخت یارانه دارو طبق آنچه که مسئولان وزارت بهداشت وعده می دهند اگر با برنامه ریزی و کار کارشناسی باشد می توان مفید بخش باشد مهم نیست این یارانه از سوی وزارت بهداشت به بیمه ها داده شود یا مردم ، مهم این است که مردم در این فرآیند دچار چالش نشوند.
امیدوارم تصمیم پرداخت یارانه دارو به بیمه ها و یا پرداخت بخشی از هزینه تامین دارو به بیماران بتواند کمکی مناسبی در شرایط فعلی برای بیماران باشد اما باید با یک برنامه ریزی دقیق تر در ماههای آتی راهکاری مناسب برای حل تدریجی این مسئله یافت.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...