نسخه چاپی

رييس جمهور:

اگر اجازه می‌دادند تمام ثروت كشور را بین مردم توزیع می‌كردم

رییس جمهوری با تاكید براینكه مهمترین وظیفه حكومت اجرای عدالت است، گفت: اگر اجازه داده می‌شد و موانعی نبود تمام ثروت كشور را به سهام عدالت تبدیل و بین مردم ایران توزیع می‌كردم

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمود احمدی نژاد شامگاه سه شنبه در آیین شصتمین سالگرد تاسیس سازمان تامین اجتماعی افزود: عدالت یعنی سازو کارها به گونه ای تعبیه شود که آحاد مردم از فرصت ها و ثروت عمومی بهره ببرند و بتوانند زندگی شرافتمندانه و عزتمندی داشته باشند.
وی، از مهمترین ماموریت های یک حکومت برای استقرار عدالت را توزیع عادلانه ثروت عنوان کرد و گفت: وقتی سازو کارها به گونه ای تعریف شود که عده ای زیاده خواهی کنند، فاصله طبقاتی افزایش می یابد.
رییس دولت دهم با بیان اینکه ماموریت حکومت، توزیع ثروت برای جلوگیری از ایجاد دره های فقر است، ادامه داد: حقیقت عدالت با ترجمان حکومت انسان کامل محقق خواهد شد اما وظیفه ما این است در حد توان خود در این مسیر گام برداریم.
احمدی نژاد با یادآوری اینکه حضرت علی(ع) بدون توجه به جایگاه افراد بیت المال را به طور مساوی بین مردم توزیع کرد و اجازه نمی داد کسی به بیت المال دست اندازی کند، ادامه داد: باید سازو کارها را به گونه ای تنظیم کنیم که همه از بیت المال به طور یکسان بهره ببرند و اگر کسی می خواهد درآمد بیشتری داشته باشد باید تلاش خود را دوچندان کند.
رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد روزی برسد که همه درآمدهای نفت و دولت به جز آن مقداری که به امنیت ملی برمی گردد و کار ویژه ای که جز دولت نمی تواند آن را انجام دهد به طور مساوی بین مردم تقسیم شود.
احمدی نژاد در ادامه به تشریح وظایف سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: از آرزوهای من این بود سازمان تامین اجتماعی به جای برسد که زندگی شرافتمندانه برای بازنشستگان، کارگران و مستمری بگیران فراهم کند.
رییس جمهوری با بیان اینکه اقدامات خوبی در سازمان تامین اجتماعی برای تامین زندگی شرافتمندانه افراد تحت پوشش این نهاد انجام شده است، گفت: تعداد مراجع تصمیم گیر در کشور زیاد است و بسیاری از مواقع تصمیم هایی به روی دوش این سازمان گذاشته می شود که حق نیست اما باید بپردازند؛ امیدواریم این تصمیم گیری متوقف شود.
وی افزود: تا روزی که هستم هر پیشنهادی که عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرتضوی رییس سازمان تامین اجتماعی بیاورند در خدمت تامین اجتماعی آن را انجام خواهیم داد.
رییس قوه مجریه با تقدیر از تشکل های کارگری و نهادهای که لوح تقدیر به وی دادند، گفت: به نظر من این نشان و تقدیر را به کسانی باید داد که با ۳۵۰ و یا ۷۰۰ هزار تومان زندگی خود را شرافتمندانه تامین می کنند.
احمدی نژاد تاکید کرد: اگر در این هشت سال خدمتی انجام شده و در حوزه های فن آوری، هسته ای، موشک و فضا توفیقاتی داشتیم هیچکدام من را به اندازه خدمت به کارگران و پیگیری امور آنها که فریادشان به جایی نمی رسید، خوشحال نکرد.
رییس جمهوری گفت: در هر جایی که باشم در مسیر خواسته های کارگران، فریاد آنها و نوکر همه آنها هستم.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...