نسخه چاپی

احمدی نژاد : سال 1400 ، انسان ایرانی در فضا

رييس جمهور كشورمان صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملي فناوري فضايي با تشكر از دست‌اندركاران و متخصصين كشور در عرصه هوا و فضا گفت: با اشاره به اينكه ما بايد تا حد ممكن در اين عرصه علمي به جلو برويم، به اهميت همكاري مراكز تحقيقاتي و علمي در اين ارتباط كه در مراكز مختلف از جمله دانشگاه‌ها است، اشاره كرد و گفت: اين مراكز تحقيقاتي بايد جمع شوند و مكمل هم باشند و در واقع هم‌افزا باشند، نبايد موازي يكديگر كار كنند. اكنون در دانشگاه‌هاي ما در دانشگاه شريف،‌ علم و صنعت، ‌اميركبير، خواجه نصير كارهاي خوبي در اين ارتباط انجام مي‌شود و اين مراكز بايد با يكديگر همكاري كنند و در واقع با برنامه‌ريزي در جهت‌ هم‌افزايي كار كنند و از يكديگر پشتيباني كنند.

وي با اشاره به پرتاب ماهواره طلوع در مدار 500 كيلومتري در سال آينده و برنامه‌ريزي‌ها در اين ارتباط گفت: در هنگام بازديد از نمايشگاهي كه در حاشيه مراسم برگزار شده بود دوستان و متخصصان مي‌گفتند كه ما فلان پروژه و كار را تا 1404 انجام مي‌دهيم. درست است كه ما يك برنامه بيست ساله تنظيم كرده‌ايم ولي معناي آن اين نيست كه همه كارهاي خود را براي بيست سال تنظيم كنند.

وي در ادامه به انتظارات خود از متخصصين فضايي و دست‌اندركاران اين امر اشاره كرد و اظهار داشت: ما بايد براي پرتاب ماهواره به مدار جئو (مدار 36 هزاركيلومتري) برنامه‌ريزي كنيم و ماهواره به اين مدار بفرستيم و امكانات جانبي آن را نيز خود بسازيم.

رييس جمهور با بيان اينكه ما بايد نيازهاي خود را در اين عرصه تامين كنيم، گفت: بايد در زمينه حضور انسان در فضا نيز برنامه‌ريزي كنيم. معتقديم بايد انسان خود به فضا برود و هر دوي اين برنامه‌ها بايد قبل از 1400 تحقق پيدا كند و ما در اين ارتباط بايد تمام امكاناتمان را بسيج كنيم. ما در اين زمينه متخصص‌هاي دانشمند كم نداريم البته نمي‌گويم كه تمام قطعات لازم را صددرصد بسازيم ولي مي‌توانيم قطعات مورد نياز را خود توليد كنيم.

۱۳۹۰/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...