نسخه چاپی

فروش سیم‌كارت‌‌های ماهواره‌ای ممنوع نیست

به گفته معاون رگولاتوری، فروش سیم‌كارت‌ ماهواره‌ای در حیطه خدمات اپراتور ارتباطات همراه بین‌المللی ماهواره‌ای و جدا از ضوابط تازه مصوب شده فروش سیم‌كارت‌ خارجی است؛ بنابراین فروش این سیم‌كارت‌ در ایران ممنوع نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، اخیرا وزارت ارتباطات ضوابط فروش سیم‌کارت‌های خارجی در ایران را اعلام کرده است.

محمد علی فرقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود فروشندگان سیم‌کارت‌های تلفن همراه خارجی در کشور ملزم به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند و گفته بود: «فروش سیم‌کارت‌هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر ثریا، اینمارست و ... امکان ارائه خدمت دارند، ممنوع است».

این جمله بسیاری از مخاطبان را به اشتباه انداخت و برداشت‌ها از این خبر این بوده که فروش سیم‌کارت‌های تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا و اینمارست (تلفن‌های ماهواره‌ای کشتیرانی) ممنوع شده است.

این در حالی است که پس از یک وقفه یک ساله به تازگی با توافق ایران و شرکت ثریا برقراری ارتباط از ایران با سیم‌کارت‌های ثریا میسر شده است.

در این راستا لطف‌الله سبوحی معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با فارس توضیح‌ داد: فروش سیم‌کارت‌های ماهواره‌ای دارای پروانه جداگانه است و مشمول آیین‌نامه ضوابط فروش سیم‌کارت‌ خارجی در ایران نیست.

وی گفت: سیم‌کارت‌های ماهواره‌ای در حیطه فعالیت شرکت‌های GMPCS (دارندگان پروانه ارتباطات همراه بین‌المللی ماهواره‌ای) است و هم‌اکنون نیز این شرکت‌ها در حال فعالیت‌ هستند.

پایگاه اینترنتی رگولاتوری در بخش «دارندگان پروانه»، اسامی شرکت‌های دارای پروانه خدمات GMPCS را دو شرکت «کامپیوتری پردازش باز نوین» و «ارتباطات تلفن آسیا» در محدوده فعالیت سراسر کشور اعلام کرده است.

سبوحی تاکید کرد: طبق پروانه صادره برای اپراتورهای ارتباطات بین‌المللی ماهواره‌ای، موضوع پروانه این شرکت‌ها، ارائه خدمات تلفنی، نمابر و انتقال داده‌های باند باریک و خدمات ارزش افزوده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای به صورت سیار و ثابت به تمام متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی است.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...