نسخه چاپی

تلاش انگلیس برای بهبود روابط با ایران

در حالی كه وزیر امور خارجه انگلیس برای «بهبود گام به گام »روابط با ایران اعلام آمادگی كرد، وزارت امور خارجه این كشور توصیه‌های مسافرتی به اتباعش برای سفر به ایران را اصلاح كرد.

به گزارش نما به نقل ازایسنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز سه شنبه توصیه مسافرتی به ایران را بر روی وب سایتش اصلاح و توصیه خود به اتباعش مبنی بر اینکه به هیچ جایی در ایران سفر نشود را حذف کرد. در توصیه جدید درباره سفر به ایران در موارد ضروری به بیشتر نقاط کشور هشدار داده نمی‌شود اما درباره هر گونه سفر به مناطق شرقی ایران از جمله مناطق هم مرز با افغانستان و پاکستان و نیز مرز ایران با عراق هشدار داده می‌شود.

بنا بر گزارش شبکه خبری بلومبرگ، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز سه شنبه با اعلام اینکه کشورش دیگر سفر نکردن به ایران را توصیه نمی کند، گفت که انگلیس به هر گونه اقدام حسن روحانی رییس جمهور منتخب ایران برای بهبود روابط پاسخ خواهد داد.

وی که در کمیته روابط خارجی مجلس عوام در لندن صحبت می کرد، افزود: ما به اقدام مثبت ایران با حسن نیت پاسخ خواهیم داد.

هیگ افزود: ما آماده ایم روابطمان را بر مبنای گام به گام بهبود بخشیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ساختار قدرت در ایران را «بسیار پیچیده» خواند و گفت که مشخص نیست روحانی چه میزان اختیارات خواهد داشت.

هیگ گفت که «ما این طور ارزیابی کردیم که خطرات برای اتباع بریتانیا کاهش یافته است» و افزود که « لفاظی های ضد بریتانیایی کاهش یافته است».

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...