نسخه چاپی

درآمد ۳۰ میلیاردی صداوسیما از كرم بدون مجوز

سخنگوی كمیسیون بهداشت مجلس با تاكید بر اینكه كرم حلزون مجوز ساخت و تبلیغ ندارد، گفت: سازمان صدا و سیما از این شركت تولید كننده كه مجوز ساخت، تولید و تبلیغات نداشته مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان گرفته است.

محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از رضا شیخ نژاد در مورد داروی ضدسرطان مطرح شد. وی که می‌خواهد این دارو را در داخل کشور تولید کند، اعلام کرد که مشکلاتی باعث شده تا نتواند این کار را انجام دهند و این دارو را در آمریکا تولید کرده است.

وی ادامه داد: شیخ نژاد اعلام کرده است که هم‌اکنون داروی ضد سرطانی را به ثبت رسانده‌اند و در تلاش است که این دارو را در ایران تولید کند. سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص موضوع دومی که در این کمیسیون مطرح شد، افزود: همچنین موضوع کمبود و گرانی داروها و کمیاب بودن داروها و همچنین یارانه داروها با حضور آخوندی معاون سازمان غذا و دارو، رئیس نظام پزشکی و معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد و قرارشد که مبلغی برای یارانه داروها پرداخت شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ یک استراتژی ترسیم شده بود که پول یارانه داروها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و این وزارتخانه پول را به شرکت‌های بیمه گر بدهد، لذا با توجه به اینکه ما امسال ارز مرجع نداریم، این پول باید از طریق وزارت بهداشت در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

قربانی تأکید کرد: وزارت بهداشت موظف شد که کمبود داروها و واکسن‌ها در یکی دو روز آینده را تأمین کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در کمیسیون بهداشت مطرح شد، تبلیغات گسترده و بدون مجوز کرم حلزون بود که سازمان صدا و سیما کار مناسبی انجام نداد و از این شرکت تولید کننده که نه مجوز ساخت، تولید و تبلیغات داشته مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان گرفته است و رانت بزرگی برای شرکت بدون مجوز ایجاد کرد و با فشار اعضای کمیسیون قرار شد که جلوی این تبلیغات گرفته شود.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...