نسخه چاپی

رهبر۹۰ساله‌ای كه به ۹۰ سال زندان محكوم شد!

به دنبال حكم دادگاه، طرفداران حزب جماعت اسلامی كه دست به اعتصاب عمومی زده‌اند، در چند نقطه پایتخت و شهرهای دیگر با پلیس درگیر شدند. گزارش شده كه حداقل سه نفر تاكنون كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس دادگاهی در بنگلادش رهبر پیشین حزب جماعت اسلامی این کشور را به ۹۰ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گلوبال تایمز، «غلام اعظم» یکی از رهبران طراز اول بزرگ‌ترین حزب اسلام گرای بنگلادش به اتهام جرائم جنگی از جمله کشتار جمعی به ۹۰ سال زندان محکوم شد.

دادگاه جرائم جنگی در داکا پایتخت بنگلادش روز دوشنبه این حکم را تایید کرد و گفت که غلام اعظم پشت می‌له‌های زندان از دنیا خواهد رفت.

مقام‌های رسمی و قضایی بنگلادش می‌گویند غلام اعظم ۹۰ ساله به اتهام دست داشتن در برنامه‌ریزی، توطئه، تجاوز و تحریک کشتارهای جمعی در زمان جنگهای استقلال بنگلادش از پاکستان به ۹۰ سال زندان محکوم شده است.

۴۲ سال پیش طرفداران احزاب اسلامی در بنگلادش هنگام جنگ استقلال کشور از پاکستان، از پاکستانی‌ها حمایت کردند.

هیات منصفه سه نفره دادگاه اعلام کرد که مجازات غلام اعظم اعدام بود اما به دلیل سن بالای او تصمیم گرفتیم به ۹۰ سال زندان محکوم شود.

این درحالیست که این سیاستمدار ۹۰ ساله اتهام‌ها علیه خود را رد کرده است.

به دنبال حکم دادگاه، طرفداران حزب جماعت اسلامی که دست به اعتصاب عمومی زده‌اند، در چند نقطه پایتخت و شهرهای دیگر با پلیس درگیر شدند. گزارش شده که حداقل سه نفر تاکنون کشته شده‌اند.

هواداران غلام اعظم می‌گویند این حکم با انگیزه‌های سیاسی صادر شده است.

برخی از گروه‌ها و سازمان‌های فعال حقوق بشر می‌‌گویند دادگاهی که اعظم را محاکمه کرده است از استانداردها‌ی بین‌المللی برخوردار نیست.
همچنین، این دادگاه برای دست‌کم سه تن از اعضای حزب جماعت اسلامی بنگلادش احکامی صادر کرد که در این احکام، معاون رئیس و یکی دیگر از اعضای پیشین این حزب به اعدام محکوم شدند.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...