نسخه چاپی

محاكمه مدیرمسئول ایران به اتهام نشر اكاذیب

جلسه محاكمه مدیر مسئول روزنامه ایران به اتهام نشر اكاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی صبح امروز در شعبه 78 دادگاه كیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در ابتدای جلسه امروز که به ریاست قاضی باقری برگزار شد، نماینده دادستان با اشاره به مطلب چاپ شده در صفحه 3 روزنامه مورخ 19 مهر 90 روزنامه ایران اتهام مصیب نعیمی مدیر مسئول روزنامه ایران را نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام کرد.

در ادامه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به نعیمی از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

وی نیز پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: اگر نقدی بر رفتار و گفتار صورت گرفته است از سر دلسوزی بوده و هیچ سوء نیتی در آن وجود ندارد. بنده هرگز نیت سوئی نسبت به آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نداشته و ندارم و در این زمینه احساس نکردم به شان ایشان خدشه‌ای وارد شده و بنده هیچ زمان اندیشه بد نداشتم.

سپس وکیل وی با حضور در جایگاه در دفاع از موکلش گفت: براساس کیفرخواست هم اکنون موکل بنده به خاطر چاپ مطلبی با عنوان "توپخانه‌های سیاسی در کجا مستقرند" محاکمه می‌شود. بنده این مطلب را نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی تلقی نمی‌کنم و از دادگاه می خواهم اظهارات موکلم در جلسه بازپرسی مورخ 3 دی ماه سال 90 قرائت شود. موکل بنده به دنبال سربلندی و اقتدار نظام است و هیچوقت نیت سوئی نداشته است.

در پایان مدیر مسئول روزنامه ایران در آخرین دفاع خود گفت: تاکید می‌کنم نسبت به همه مسئولان چه در رده بالا و چه رده پایین نظام احترام قائل هستم. اگر از مطلب برای کسی برداشت خطا شده است از وی عذرخواهی می‌کنم. همچنین استدعا دارم حکم برائت بنده صادر شود چون این را حق خود می دانم. من نه در فکر و نه در عمل هیچ خطایی را مرتکب نشدم.

پس از آخرین دفاعیات متهم رئیس دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را صادر کرد و اعضای هیات منصفه برای اعلام نظر خود وارد شور شدند.

۱۳۹۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...