نسخه چاپی

جابه‌جایی‌های بزرگ فصل، این 12 نفر!

نقل و انتقالات فوتبال در كشورمان معمولا به دو گروه تقسیم می‌‌شوند.

به گزارش نما به نقل از 90: نقل و انتقالات فوتبال در كشورمان معمولا به دو گروه تقسيم مي‌‌شوند.گروه اول شامل انتقال‌هايي جنجالي در طول يكي دو ماه گذشته است كه اتفاقا اكثر مديران به چنين جابه‌جايي‌هايي رغبت نشان مي‌‌‌دهند تا در ميان اهالي فوتبال يك مدير كارآمد و حرفه‌اي جلوه كنند و نقطه مقابل حضور جوانان آينده‌دار با قراردادهاي نه چندان بالا است كه به دليل عدم پيشنهاد از سوي تيم‌هاي مطرح به سمت تيم‌هاي بازيكن ساز و نه چندان متمول مي‌‌روند تا بلكه موقعيت چهره‌ شدن را پيدا كنند.
البته قصد نكوهش اين دو روش را نداريم چون تا بوده همين بوده و اگر هم غير از اين باشد كه قدرت برتري در فوتبال ايران شكل نخواهد گرفت. به هر روي آنچه پيش روي شماست منتخب دوازده اتفاق خبرساز حوزه نقل و انتقالات كشور است كه هر يك از آنها توضيح مختصري در مورد حواشي و چند و چون اين توافق‌ها را يادآور شده است.

مجتبي جباري؛ با يك نقل و انتقال انتحاري!
سال‌‌ها بود كه مجتبي جباري در فصل نقل و انتقالات يك پاي مصاحبه آنچناني بود و پيش از آغاز هر فصل صبر مي‌‌كرد تا پس از تعيين تكليف ميزان مطالبات وي يك پرداخت هنگفت هم در ابتداي هر فصل دريافت كند تا مثل بعضي‌ها از تمديد قرارداد با استقلال ضرر نكرده باشد اما در طول نقل و انتقالات اين فصل نه از پيشنهادات آنچناني و تمايل شديد براي مذاكرات فصل جهت تمديد قرارداد با استقلال خبري بود و نه كسي درب خانه اين بازيكن كشيك داد تا پس از بيرون آمدنش از منزل او را به زور راهي دفتر مديرعامل كند و در فضاي دوستانه و رودربايستي مجبور به تمديد نمايند. جباري هم با مشاهده اين اوضاع با يك اقدام غيرمترقبه به پيشنهاد سپاهان راي مثبت داد تا در آستانه جام‌جهاني با يك اقدام انتحاري در مورد آينده‌كاري‌اش ريسك بزرگي كرده باشد.

علي كريمي؛ گل و شيريني و سنت منقرض شده!
90: وقتي دعواي رويانيان با علي كريمي رسانه‌اي شد و مدير عامل پرسپوليس به صراحت از اين بازيكن به عنوان معضل تيمش نام برد خيلي‌ها از رفتار اين دو در جمع سرخپوشان تعجب كردند اما سنت گل و شيريني بعد از دعوا ظاهرا در آن زمان منقرض شده بود و همه در انتظار علي كريمي در تمرينات بودند كه اين مهم به انجام نرسيد و كريمي با قراردادي يكساله به تبريز رفت تا يك پوئن منفي در كارنامه رويانيان ثبت شود.

كريم انصاري‌فرد؛ چهارمين سرخپوش اردوي تراكتور
كريم انصاري‌فرد در نهايت نتوانست با علي دايي به توافق برسد و اين مربي يك‌دنده و قاطع شجاعانه قيد حضور اين مهاجم را در تيم فصل آينده‌اش زد و در پي سه بار استخاره منفي دايي! از پرسپوليس طرد شد تا چهارمين پرسپوليسي در اردوي تراكتور باشد.

پژمان نوري؛ به دنبال جايگاه اختصاصي در استقلال
پژمان نوري ديگر از آچار فرانسه بودن در تيم‌هاي ايراني خسته شده بود و تمايل نداشت با حضور در پست‌هاي مختلف مشكل تيم و مربي‌اش را حل كند و خودش هم به خاطر حضور در پست غيراختصاصي دچار افت شود. پژمان به دنبال جايگاه اصلي و اختصاصي‌اش در استقلال است تا به عنوان يك مدافع‌- هافبك آزاد درون زمين احساس راحتي‌ كند.

سيدمهدي سيدصالحي؛ عجول و فرصت‌طلب
90: وقتي تراكتور به پايان فصل گذشته رسيد بلافاصله ساز مخالف و عدم توافق براي تمديد قراردادش را شروع به نواختن كرد تا ثابت كند وي درست مثل شيوه بازي‌اش در تصميمات بزرگ زندگي‌اش هم عجول و فرصت‌طلب است به‌خصوص براي حضور در تيم بزرگي مثل پرسپوليس.

قاسم دهنوي؛ بي‌‌قرار و غيرحرفه‌اي
قاسم دهنوي به محض شنيدن چند پيشنهاد براي حضور در تيم‌هاي بزرگ دست و پاي خودش را گم كرد و با جدايي از جمع تبريز‌ي‌ها راهي پرسپوليس شد در حاليكه با سپاهان هم داخلي بسته بود و با كرماني‌ها و خوزستاني‌ها هم به‌صورت شفاهي مذاكره و توافق كره بود. آخر بازيكن هم اينقدر ناآرام و غيرحرفه‌اي.

آرش افشين؛ رفتار مهاجم نامدار، خوزستاني‌ها را شاكي كرد
اينكه آرش افشين پس از سال‌ها حضور در فولاد خوزستان به يك‌باره در بدترين شرايط ساز رفتن را كوك كند همان اتفاقي بود كه اهالي اين استان را شاكي كرد و باعث شد اين مهاجم به خيلي چيزها متهم شود ولي خوب فوتبال ايران است و پول كه در آن حرف اول و آخر را مي‌‌زند!

فرزاد حاتمي؛ با آبي‌ها قاطي نشد
فرزاد حاتمي از همان ابتدا هم معلوم بود كه آبش با بازيكنان و كادرفني استقلال در يك جوي نمي‌‌رود لذا در طول مدت كوتاهي كه در جمع‌ آبي‌پوشان بود با هيچ‌يك از بازيكنان استقلال رابطه دوستان برقرار نكرد و قاطي نشد چون به قول مثلي آمده بود كه برود و رفت.

جمشيديان و نظري؛ آبي‌پوشان مشكوك
اينكه بلافاصله پس از پايان فصل گذشته جمشيديان و نظري بدون مشكل اردوي سپاهان و فجر سپاسي را ترك كنند تا آبي‌پوش شوند حرف و حديث‌هاي زيادي به همراه داشت. در ضمن چگونگي حضور آنها در ديدارهاي فصل قبل اين دو تيم با استقلال و چگونگي عملكردشان در اين بازي‌ها با باعث شد جمشيديان و نظري آبي‌پوشان مشكوك لقب بگيرند. اما آنهاپاكند، مطمئن باشيد.

كريمي؛ متخلف خوش‌شانس
غير از يعقوب كريمي كه پس از توافق و عقد قرارداد با سرخپوشان به تيم سپاهان پيوست حداد‌ي‌فر و خليل‌زاده هم وضعيتي مشابه اين نفرات داشتند منتهي با اين تفاوت كه وضعيت دو نفر آخري هنوز روشن نيست و بلاتكليف هستند و اما كريمي يك سپاهاني جديدالورود است كه هيچ مشكلي ندارد ولي با اين‌حال وي تخلف كرده بود و قبل از حضور در اصفهان با سرخپوشان داخلي بسته بود كه از خوش‌شانسي او اين مسئله بزرگ نشد تا روي هر چيز سرپوش بگذارند.
نيكبخت؛ ناآماده بازگشت به خانه
اينكه عليرضا واحدي‌نيكبخت پس از سال‌ها نشيب و فراز در فوتبال ايران در شرايطي دنبال عضويت استقلال رفت و با وساطت اين و آن استقلالي شد كه اين بازيكن ناآماده وارد خانه آماده استقلالي‌هايي شود كه هم مدعي قهرماني ومدافع قهرماني هستند و هم حضور موفقي درجام باشگاه‌هاي آسيا داشته‌‌اند.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...