نسخه چاپی

درخواست عایشه قذافی از سازمان ملل

فرزند دیكتاتور مقتول لیبی از سازمان ملل متحد خواسته است درباره قتل پدرش و كسانی كه در این اقدام مشاركت داشته اند، تحقیق كند.

مهر به نقل از الیوم السابع نوشت: عایشه قذافی فرزند دیکتاتور مقتول لیبی از سازمان ملل متحد خواست درباره چگونگی کشته شدن پدرش، تحقیق کند.

دختر سرهنگ مقتول لیبی از اینکه کمیته سازمان ملل متحد که درباره نقض حقوق بشر در جریان درگیریهای لیبی تحقیق می کند، اما درباره اینکه چه کسی پدرش را کشته، تلاش نمی کند، ابراز نگرانی کرده است.

تا کنون ابهامات قتل قذافی در روز 20 اکتبر سال گذشته میلادی( پنجشنبه 28 مهر) روشن نشده است، تصاویری که از آخرین لحظات زندگی قذافی پخش شد، وی را در حالی که صورتش غرق در خون بود، نشان می داد که افرادی وی را بر روی زمین می کشیدند.

وکیل عایشه قذافی، نامه ای برای رئیس کمیته سازمان ملل متحد که مامور تحقیق درباره نقض حقوق بشر در لیبی است، ارسال کرده و از او پرسیده است آیا اعضای این کمیته به مسئولیت خود در تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر از سوی طرفین درگیری احترام می گذارند.

در این نامه آمده است عایشه انتظار دارد که این کمیته به طور کامل در خصوص قتل پدر و برادرش، معتصم(که پس از بازداشت کشته شد) انجام دهد.

وکیل عایشه قذافی در این نامه آورده است : همه جهان شاهد آن جنایات بودند و مخالفت کمیته با تحقیق در این خصوص قابل فهم نیست.

نیک کوفمان وکیل دختر قذافی گفته است اعضای تیم تحقیق سازمان ملل متحد به شنیدن شهادت عایشه قذافی یا دیگر اعضای خانواده قذافی توجهی نمی کنند.

خاطر نشان می شود عایشه قذافی به همراه مادرش و هانیبال و محمد برادرانش و دیگر اعضای خانواده تقریبا زمانی که طرابلس به دست مخالفان افتاد، یعنی در ماه آگوست سال گذشته میلادی به الجزایر گریختند و همچنان در این کشور به سر می برند.

عایشه قذافی یکی از وکیلان تیم وکلای مدافع صدام دیکتاتور معدوم عراق هم به شمار می رود.

۱۳۹۰/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...