نسخه چاپی

حامد زمانی: كار من جایگزین ربنای شجریان نیست/ مجلس: ربنا به صدا و سیما بازگردد

حامد زمانی خواننده موسیقی پاپ گفت سازمان صدا و سیما به او برای خواندن «ربنا» سفارش داده است.

به گزارش نما، حامد زمانی خواننده جوان پاپ جامعه ما که چندی پیش دو قطعه معنوی در وصف امام رضا(ع) به عنوان نخستین کار مشترکش با عبدالرضا هلالی ارائه کرده بود، این بار مناجات معروف «ربّنا» را زمزمه کرده است.

این قطعه در آیتمی با نام امام رضا(ع) در برنامه «شهر باران» شبکه یک سیما پخش می شود. «شهر باران» وِیژه برنامه‌ افطار شبکه یک سیماست که امسال در مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

زمانی در گفت و گویی که با خبرگزاری مهر داشته گفته است:«ربنای شجریان تکرار نشدنی و ماندگار است و من قصد ندارم کاری را برای جایگزینی آن ارائه کنم.»

«ربنا»ی شجریان، مناجات آوازی محمدرضا شجریان استاد آواز ایران است که سالیان متمادی با حال و هوای پیش از اذان مغرب مخاطبین صدا و سیما در ماه مبارک رمضان بود.

خبرگزاری میراث فرهنگی در گزارشی درمورد گفت و گوی مجلسی ها درمورد پخش ربنای شجریان از صدا و سیما ذکر کرد: پس از نامه سال 74 شجریان به علی لاریجانی، صدا و سیما در برخی مناسبت‏ها باز هم اقدام به پخش برخی او می‎کرد، اما پس از سال 88 نه تنها آثار شجریان از جمله ربنای او از رسانه ملی، پخش نشد، حتی دیگر نامی از این چهره نام آشنای موسیقی ایرانی در هیچ یک از برنامه‎های رادیوئی و تلویزیونی برده نشد. اما پخش فیلم دوم حسن روحانی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باعث شد تا ایرانی‎ها بار دیگر نام و صدای استاد شجریان را از رسانه ملی بشنوند.

این خبرگزاری در گزارش خود می افزاید: نمایندگان مردم در ساختمان بهارستان نسبت به پخش نشدن ربنای شجریان از تلویزیون واکنش نشان می‏ دهند. این اعتراض‌ها نشان می‏ دهد که شاید بهتر باشد مسئولان صدا و سیما در برخی تصمیم‏ های خود تجدید نظر کنند و به مطالبه عمومی درباره پخش ربنای شجریان پاسخ مثبت دهند، تا شاید نظر سنجی‏ ها دیگر خبر از کم شدن مخاطبان رسانه ملی ندهند.

هرچند رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که آیا در آستانه ماه مبارک رمضان ربنای شجریان از تلویزیون پخش خواهد شد یا خیر؟ گفته است: این سوال شما مربوط به 10 سال پیش است، اما بی شک بسیاری از مردم امیدوارند تا با تغییراتی که انتظار آن را دارند بتوانند سال آینده «ربنا»ی پرخاطره شجریان را بار دیگر از امواج رسانه ملی دریافت کنند.

همچنین علی دارابی معاون سیما، به نقل از ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا صداوسیما قصد ندارد در ایام رمضان «ربنا»ی محمدرضا شجریان را پخش کند، در شرایطی که در فیلم تبلیغی رییس‌جمهور منتخب از این هنرمند نام برده شد و برخی شخصیت‌های سیاسی هم پخش «ربنا» شجریان را از مسئولان صداوسیما درخواست کرده‌اند، گفت: «همه هنرمندان در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی حضور دارند؛ ما در واقع بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم. اما گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند که هم خودشان آسیب می‌بینند و هم حواشی‌هایی که به وجود می‌آید موجب بروز مشکل می‌شود.»

دارابی البته ذکر نکرد چرا صدا و سیما هم این مسائل را خلط می کند و بخاطر فعالیت های غیرهنری برخی هنرمندان، خواست ملی را درخصوص پخش آثار هنری مشروع و قانونی آنها نادیده می گیرد.

۱۳۹۲/۴/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...