نسخه چاپی

آیت‌الله استادی: خود را گول نزنیم، برخی از برنامه‌های تلویزیون، اسلامی نیست

عکس خبري - آيت‌الله استادي: خود را گول نزنيم، برخي از برنامه‌هاي تلويزيون، اسلامي نيست

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: وقتی جلوی تلویزیون می‌نشینیم، خود را گول نزنیم كه همه برنامه های آن اسلامی است؛ چون این گونه نبوده و برنامه‌های غیر اسلامی هم در آن مشاهده می‌شود.

به گزارش‌ نما به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رضا استادی، ظهر دیروز چهارشنبه، در جمع نمازگزاران و روزه‌داران در مسجد اعظم قم، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی خود به برخی از ویژگی‌های شیعیان اشاره کرد و گفت: شیعه واقعی کسی است که در خلوت همیشه به یاد خدا باشد، چون یاد خدا در اوقات تنهایی باعث جلوگیری از گناه می‌شود.

وی تاکید کرد: زن و مرد نامحرم به هیچ عنوان نباید در یک مکان تنها باشند؛ چرا که چنین جایگاهی، جایگاه شیطان است، اما متاسفانه برخی به آن توجه ندارند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم رسیدگی به محرومان، گفت: اگر گلایه می‌کنیم که چرا اغنیا دست فقرا را نمی‌گیرند، باید حداقل خودمان این موضوع را رعایت کنیم.

آیت الله استادی همچنین بر رعایت انصاف تاکید کرد و یادآور شد: انصاف یکی از مواردی است که در معاملات باید آن را رعایت کرد یعنی نباید برای خرید جنسی، آن را بدون دلیل بی‌ارزش و یا این که برای فروش کالایی، بی‌جهت از آن تعریف کرد.

دبیر شورای عالی حوزه در پایان، بینایی را نعمت بزرگی برای انسان دانست و افزود: برای جلوگیری ازگناه چشم، باید از برخی خواسته‌ها جلوگیری کرد؛ برای مثال وقتی جلوی تلویزیون می‌نشینیم، خود را گول نزنیم که همه برنامه های آن اسلامی است، چون این گونه نبوده و برنامه‌های غیر اسلامی هم در آن مشاهده می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...