نسخه چاپی

شهر مدینه از زائران ایرانی خالی شد

با نزدیك شدن به پایان عملیات عمره، عصر روز گذشته آخرین كاروان زائران ایرانی در مدینه منوره با بستن اِحرام در مسجد شَجره راهی مكه مكرمه شدند و بار دیگر شهر پیغمبر اكرم(ص) خالی از ایرانیان شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آخرین کاروان زائران ایرانی که شامل حدود 2هزار عمره‌گزار بودند، عصر روز گذشته شهر مدینه منوره را ترک و به مکه مکرمه اعزام شدند.

این گروه از زائران سحرگاه امروز حدود ساعت 2 صبح به مکه مکرمه رسیدند و اعمال عمره مفرده را انجام دادند.

در حال حاضر 58 کاروان از زائران ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و زائرانی که امروز به مکه رسیدند تا 10 روز دیگر در همان شهر باقی خواهند ماند و برای نخستین بار روزه داری را در شهر مکه معظمه تجربه می‌کنند.

براساس این گزارش، با اعزام آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه منوره به مکه مکرمه، باردیگر شهر پیغمبر اکرم (ص) خالی از ایرانیان شد و از امروز هیچ زائری از کشورمان در بقیع و مسجدالنبی وجود ندارد.

ایران دو آشپزخانه بزرگ در شهر مدینه منوره دارد که در دوره عمره برای زائران غذاهای ایرانی می‌پخت. در اوج عملیات عمره این دو آشپزخانه روزانه تا یکصد هزار وعده غذایی برای زائران آماده می‌کردند.

عملیات عمره 92 - 91 از 26 بهمن ماه 1391 آغاز و تا 6 مرداد ماه 1392 ادامه خواهد داشت.

ایران امسال قریب به 520 هزار عمره گزار به عربستان سعودی فرستاد.

شرکت‌های هواپیمایی ایران و عربستان سعودی که کار جابه‌جایی زائران در مسیر ایران و عربستان سعودی و بالعکس را انجام می‌دادند در عملیات عمره امسال تأخیرهای کمتری را تجربه کردند.

شایان ذکر است، آخرین کاروان زائران ایرانی به مدینه منوره 27 شعبان المعظم برابر با 16 تیرماه اعزام شد و آخرین کاروان زائران ایرانی از مکه مکرمه 6 مرداد ماه به ایران اسلامی باز خواهد گشت و در همان روز پرونده عملیات عمره بسته می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...