نسخه چاپی

آماده انتخابات زودهنگام هستیم

در مراكش نیز گروهی از جوانان این كشور از تشكیل جنبش "تمرد" مراكش خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، موسسان جنبش تمرد مراکش اعلام کردند که هدفشان از تاسیس این جنبش تلاش برای براندازی حکومت به رهبری حزب عدالت و توسعه است.

اعضای این جنبش در کنفرانس خبری در رباط، پایتخت مراکش تشکیل دولت ائتلاف ملی با هدف احیای تدوین قانون اساسی را خواستار شدند تا نظام سلطنتی - پارلمانی را در این کشور پیاده کنند.

این گروه مشارکت شهروندان مراکشی را در فعالیت‌های این جنبش در روز 17 ماه اوت خواستار شد.

این جنبش براندازی حکومت، منحل کردن پارلمان، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و اصلاحات را خواستار شدند.

این در حالی است که عبدالاله بن کیران، نخست‌وزیر مراکش انتقادات شدیدی را از حزب استقلال این کشور که از احزاب مخالف دولت محسوب می‌شود، مطرح کرد.

بن کیران به طور بی‌سابقه‌ای در واکنش به انتقادات نیش‌دار یکی از اعضای حزب استقلال عنوان داشت که دولت به تنهایی فعالیت نمی‌کند بلکه در چارچوب‌های سیاسی عمل می‌کند.

وی با یادآوری خیزش عربی که در کشورهای عرب رخ داده است، عنوان داشت: ما به مسوولیت خود در این شرایط سخت ادامه خواهیم داد.

نخست‌وزیر مراکش افزود: دیدید که زمانی که بازیگران سرنوشت مصر را به بازی گرفتند چه بر سر این کشور آمد.

وی خطاب به اعضای حزب استقلال گفت: شما یک باره دست به کودتا زده و مواضع‌تان را در قبال سیاست‌های اقتصادی که وزیرتان در دولت تعیین کرده بود، تغییر دادید. شما باید اول فکر کنید بعد هر کاری که خواستید با توجه به شرایط کشور صورت دهید.

وی به اعمال فشارهایی که دولتش از بالا و پایین متحمل می‌شود، اشاره کرد و گفت: زمینه سرمایه‌گذاری همانند دیگر بخش‌ها متحمل خسارت شده، باید به راه راست بازگردید، مخالفت خود را داشته باشید اما مخالفت‌تان سازنده باشد ما تا آخرین لحظه و رمق به مسوولیت خود ادامه خواهیم داد.

بن کیران خطاب به مخالفان افزود: اگر خواهان انتخابات زود‌هنگام هستید ما آماده آن هستیم.

۱۳۹۲/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...