نسخه چاپی

مال حلال به صاحبش بازگشت

بازگرداندن 100 میلیون طلا به صاحبش

كارگر پارس‌آبادی كه مشغول جمع‌آوری نان‌های خشك بود با پیدا كردن مقداری جواهرات آن‌ها را به صاحبش بازگرداند تا صداقت خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش نما به نقل از فارس ، این مرد شریف و زحمتکش پارس‌آبادی که مشغول خرید نان خشک و ضایعات بود هنگام تخلیه کیسه نان متوجه بسته پر از طلاجات شده که به محض مشاهده این جواهرات آن را در اختیار پلیس آگاهی قرار می‌دهد.

به دنبال این اتفاق نیروهای پلیس آگاهی پارس‌آباد نیز با سپری کردن سیر قانونی، کیسه طلاجات را که حاوی یک دست سرویس کامل طلا و تعدادی النگو و انگشتر بود به صاحب اصلی برمی‌‌گردانند.

این کارگر مومن و روزه‌دار با بی‌توجهی کامل به طلاجاتی که ارزش آن‌ها بیش از 100 میلیون تومان بوده آن را در نهایت صداقت و امانتداری و بدون چشم داشت خاص به صاحبش تحویل می‌دهد.

صاحب این طلاجات نیز که یک زن بوده است پس از دریافت طلاهای خود در قدردانی از این کارگر زحمتکش و امانتدار یک پلاک طلای خود را به فرزند این کارگر اهدا می‌کند.

این کارگر نان خشکی با ابراز خرسندی از این عمل خود بدون اینکه بخواهد نامی از وی اعلام شود گفت که بعد از تحویل طلاجات به صاحبش به معنای واقعی به آرامش و اطمینان خاطر رسیده و خداوند را از بابت پیدا کردن صاحب اصلی طلاجات شکرگزاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این کارگر ساده در عین نیازمندی در اوج صداقت و اخلاص قلبی در حالی طلاجات را به صاحبش برمی‌گرداند که در تامین زندگی و معاش روزمره خود به کسب روزی حلال هر چند کم امید بسته است.

۱۳۹۲/۴/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...