نسخه چاپی

مرد اول حاشيه هاي سرخ پوشان در گفت و گو با نما:

آقای محترم تو هر چه دلت میخواست به من گفتی!/ نمی خواستم جای رویانیان را بگیرم

عکس خبري -آقاي محترم تو هر چه دلت ميخواست به من گفتي!/ نمي خواستم جاي رويانيان را بگيرم

این حق طبیعی وزارت است كه به عنوان صاحب و مالك باشگاه پرسپولیس در خصوص مدیریت این باشگاه تصمیم گیری كند،‌حالا آقایان خوششان بیاید یا نه.

به گزارش نما ،این روزها مرد اول حاشیه و سرو صداهای پرسپولیس کسی نیست محمد جعفر کامبوزیا رییس وقت فدراسیون شطرنج، او که همراه با خوردبین ابتدا به جمع هیات مدیره سرخ پوشان اضافه شد ابتدا قرار بود به عنوان عضو هیات مدیره فعالیت کند اما در روزهایی که رویانیان به همراه دایی در روسیه به سر می برد بحث مدیرعاملی او در پرسپولیس بر سر زبان ها افتاد و به صورت بمب همه جا منفجر شد، تاجایی که سردار مجبور شد در سرمای روسیه تن به مصاحبه علیه کامبوزیا و وزارت ورزش بزند، با بازگشت سردار و سرمربی به تهران به یکباره تمام پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره که تا دیروز دل خوشی از رویانیان نداشتند به مصاحبه علیه کامبوزیا پرداختند،( البته نقش علی دایی هم این وسط کمرنگ نبود چرا که این وسط دایی و کامبوزیا حسابی از خجالت هم درآمدند) ؛ بالاخره پس از کش و قوس های فراوان وزارت ورزش که اوضاع پرسپولیس را ابری دید بحث مدیرعاملی کامبوزیا را منتفی و رویانیان را در سمت خود ابقا کرد، برای رسیدن به بسیاری از سوالات درون ذهن خود و خوانندگان عزیز با رییس فدراسیون شطرنج و عضو هیات مدیره سرخ پوشان تماس گرفتیم تا از بالا و پایین این درگیری ها و مصاحبه ها با خبر شویم:

شما سالهاست در فدراسیون شطرنج مشغول هستید، چه شد که سر از پرسپولیس درآوردید؟
به پرسپولیس آمدنم به خواست خودم نبود. وزارت ورزش احساس کرد که می توانم باری از روی دوش این باشگاه بردارم، برای همین از من خواسته شد که به هیات مدیره این تیم بروم و من هم بعد از بررسی های فراوان قبول کردم.
ورود شما به پرسپولیس مصادف شد با برکناری رویانیان و آن ماجراهایی که بر کسی پوشیده نیست. در بدو ورود به پرسپولیس با همه درگیر شدید علت چه بود؟
نمی دانم چرا آقایان از همان روز اول برای من گارد گرفتند. از همان روز اولی که اسم من مطرح شد همه دوستانی که در پرسپولیس بودند و مواضع خود را در خطر می دیدند برای من موضع گیری کردند و حرف هایی زدند که واقعیت نداشت.
چه حرف هایی؟
می گفتند قرار است جای رویانیان را بگیرم که به هیچ وجه حقیقت نداشت . من نمی خواستم جای رویانیان را بگیرم. اگر وزارت ورزش بخواهد کسی را کنار بگذارد با کسی تعارف ندارد و بدون هیچ تعارفی این کار را می کند.
اگر این حرف ها واقعیت نداشت چه کسی این حرف ها را مطبوعاتی کرد ؟
آقایان فکرهایی در باره من میکردند که واقعیت نداشت. رویانیان بدون اینکه بداند یا تحقیق کرده باشد اعلام کرد که قرار است مدیرعامل این باشگاه شوم و همین حرف باعث شد تا دیگران هم به خود جرات دهند با حرفهای نادرست و بیاساس هم جو تیم را برهم بریزند و هم اینکه اجازه ندهند وزارت ورزش و جوانان در کمال آرامش به خواستهایش در پرسپولیس برسد.
اما کنار رفتن رویانیان از پرسپولیس را در همه محافل به گردن شما می اندازند و شما را متهم ردیف اول می دانند؟
رفتن رویانیان دست من نیست. مگر من چه کاره ام که بتوانم او را کنار بگذارم. من همه جا گفته ام به شما هم می گویم دوست ندارم در این باره صحبتی کنم.
اما همین طفره رفتن شما جای شک و تردید را برای ما و تماشاگران پرسپولیس باز می کند؟
(آهی می کشد) اگر رویانیان بخواهد برود، دو راه دارد: اول اینکه استعفا دهد و از پرسپولیس برود. دوم اینکه وزارت ورزش او را از سمتش خلع کند که تا به امروز این دو اتفاق نیافتاده است.
وزارت ورزش به صورت قانونی می تواند مستقیم برای عزل و نصب یک مدیر عامل وارد شود؟
این حق طبیعی وزارت است که به عنوان صاحب و مالک باشگاه پرسپولیس در خصوص مدیریت این باشگاه تصمیم گیری کند،‌حالا آقایان خوششان بیاید یا نه.
اما دامنه درگیری های شما در پرسپولیس ظرف کمتر از دو ماه بسیار زیاد بوده و به نوعی با همه درگیر شده اید، فکر نمی کنید کمی تند رفته اید و بهتر بود با ملایمت بیشتری پیش می رفتید؟
نمی دانم چرا این همه علیه من صحبت کردند و جو مطبوعات و هواداران را علیه من بد کردند، من که چیزی علیه آنها نگفتم،‌جالب است وقتی که جوابشان را دادم از دستم ناراحت شدند و پیغام فرستادند که چرا حرف زدی؟ آقای محترم تو هر چه دلت میخواست به من گفتی بعد که من جوابت درا دادم شدم آدم بده داستان.
منظورتان از آقای محترم با دایی هستید ؟ چرا این همه علیه هم مصاحبه کردید؟ این درگیری شما با علی دایی پیشینه قبلی داشت؟
نه خیر من با دایی مشکلی ندارم.اصلا چرا باید مشکل داشته باشم. تا قبل از این که او را اصلا ندیده بودم و الان هم کار من یک چیز است و کار او چیز دیگر. او در یک برنامه زنده تلویزیونی علیه من حرف زد و صحبت هایی کرد که در خور شخصیت و شان پرسپولیس و هوادارانش نبود اما من ضرورتی نمی‌بینیم پاسخ صحبت‌های دایی را بدهم چون برخی‌ها دوست دارند حرف بزنند تا سایرین پاسخ آنها را بدهند. بنده علاقه‌ای ندارم پاسخی به صحبت‌های دایی بدهم.
این جواب ندادن نشانه چیست؟
شاید خیلی ها فکر کنند از دایی ترسیده ام اما اینگونه نیست، من فقط برای حفظ آرامش پرسپولیس جواب دایی را ندادم. احساس کردم که مدتهاست جو بدی بر تیم حاکم است و من هم به عنوان عضو جدیدی از خانواده بزرگ پرسپولیس خواستم این جو را ملایم تر کنم.
اما شما هم کم علیه دایی مصاحبه نکردید؟
اینکه گفتم هنوز مردم ایران رقص با شمشیر بازیکنان عربستان را در ورزشگاه آزادی از یاد نبرده اند حرف دروغی نبود، این چیزی است که وجود دارد و خود من در بسیاری از محافل خصوصی که حضور دارم در این باره شنیده ام. من شینده و دیده هایم را از جامعه گفتم. هنوز مردم ایران تلخی شکست مقابل عربستان آن هم در ورزشگاه آزادی از یاد نبرده اند. همین باخت بود که نتوانستیم 4 سال پیش به جام جهانی برویم، اگر هر کس دیگری جای دایی سرمربی تیم ملی بود آن سال می توانستیم به جام جهانی برویم.
در این روزگار که همه با کامبوزیا خوش رفتار نکردند مایلی کهن به تعریف و تمجید از شما پرداخت و به نوعی تنها حامی شما از بین پرسپولیسی ها بود؟
مایلی‌کهن مرا به خوبی می‌شناسد؛ اما باید تاکید کنم کسانی که ضد من حرف می‌زنند حرف‌های‌شان برایم مهم نیست چون مهم برای من این است که در آستانه آغاز مسابقات لیگ برتر تیم پرسپولیس آرامش داشته باشد
با این اوصاف فکر می‌کنید پرسپولیس امسال می تواند موفق باشد؟
امیدوارم این اتفاق بیافتد تا بتوانند به سهم خود اندک شادی به دل هواداران این تیم وارد کنیم چرا که دیگر هواداران طاقت شکست را ندارند.
با اعلام جدید اسامی هیات مدیره پرسپولیس و جای خالی اسم شما , با توجه به دعواها و حاشیه های این روزهای آخر ناراحت نیستید؟
نه ناراحتی چرا. من سرباز هستم و هر جا به من بگویند برو می روم و خدمت می کنم و هر وقت احساس کنم به حضور من نیاز نیست و کارایی لازم را ندارم خودم می روم. امیدوارم اعضای جدید هیات مدیره سرخ پوشان موفق باشند.
گفتگو:علیرضا حاجی میرزابابا

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۴/۳۱
مرگ بر همه استقلالي ها
ساناز الهياري
0
0
۱۳۹۲/۴/۳۱
اين مصاحبتون فوق العاده بود با تشکر از سايت بسيار خوبتون و عزيزي که اين گفتگو را گرفته بود خيلي خوب بود
سيد سعيد آرماني
0
0
۱۳۹۲/۴/۲۹
خدا رو شکر که شر همچين آدمهايي از سر پرسپوليس باز شد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...